2017
Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht
CHLÁDKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht
Název česky
Literární texty jako příležitost k interkulturnímu učení a jejich role v učebnicích ve výuce cizího jazyka
Název anglicky
Literary Texts as an Opportunity to Intercultural Learning and Its Role in the Teachers in Foreign Language Teaching
Autoři
CHLÁDKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 169-188, 20 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100268
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8869-6
UT WoS
000483894100009
Klíčová slova česky
učebnice; texty; autentické texty; literární texty; interkulturní aspekty literatury
Klíčová slova anglicky
textbooks; texts; authentic texts; literary texts; intercultural aspects of literature
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 15:29, Dana Nesnídalová
V originále
In dem vorliegenden Text wurden der Begriff des Lehrbuchs / Lehrwerks und die Charakteristiken von authentischen, didaktischen und didaktisierten Texten erläutert, wobei der Schwerpunkt auf den literarischen Texten lag und deren Potenzial für den Einsatz im Fremdsprachenunterricht. Im Text wurde die Analyse von zwei Lehrbüchern für Jugendliche und Erwachsene zur Erreichung des Niveau B1 des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen erwähnt. Die Analyse ergab, dass in beiden Lehrbüchern literarische Texte 18–20 % aller Texte bilden.
Česky
V předkládaném textu byl vysvětlen pojem učebnice a charakteristiky autentických, didaktických a didaktizovaných textů, přičemž důraz byl kladen na texty literární a jejich využití v cizojazyčné výuce. Text zmiňuje analýzu dvou učebnic pro mladistvé a dospělé určené pro dosažení stupně B1 dle SERRJ. Výsledkem analýzy bylo zjištění, že literární texty tvoří v učebnicích 18-20% textů.
Anglicky
In the following text the term of the textbook as well as the characteristics of authentic and didactic texts were explained whereby the emphasis was put on the literary texts and their potential use in language teaching. The text mentions an analysis of two B1 textbooks for adolescents and adult learners. The analysis showed that literary texts form 18-20% of all the texts in the textbooks.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MU |
|