D 2017

Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht

CHLÁDKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht

Název česky

Literární texty jako příležitost k interkulturnímu učení a jejich role v učebnicích ve výuce cizího jazyka

Název anglicky

Literary Texts as an Opportunity to Intercultural Learning and Its Role in the Teachers in Foreign Language Teaching

Autoři

CHLÁDKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung, od s. 169-188, 20 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100268

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8869-6

UT WoS

000483894100009

Klíčová slova česky

učebnice; texty; autentické texty; literární texty; interkulturní aspekty literatury

Klíčová slova anglicky

textbooks; texts; authentic texts; literary texts; intercultural aspects of literature

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2020 15:29, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

In dem vorliegenden Text wurden der Begriff des Lehrbuchs / Lehrwerks und die Charakteristiken von authentischen, didaktischen und didaktisierten Texten erläutert, wobei der Schwerpunkt auf den literarischen Texten lag und deren Potenzial für den Einsatz im Fremdsprachenunterricht. Im Text wurde die Analyse von zwei Lehrbüchern für Jugendliche und Erwachsene zur Erreichung des Niveau B1 des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen erwähnt. Die Analyse ergab, dass in beiden Lehrbüchern literarische Texte 18–20 % aller Texte bilden.

Česky

V předkládaném textu byl vysvětlen pojem učebnice a charakteristiky autentických, didaktických a didaktizovaných textů, přičemž důraz byl kladen na texty literární a jejich využití v cizojazyčné výuce. Text zmiňuje analýzu dvou učebnic pro mladistvé a dospělé určené pro dosažení stupně B1 dle SERRJ. Výsledkem analýzy bylo zjištění, že literární texty tvoří v učebnicích 18-20% textů.

Návaznosti

MUNI/A/1277/2016, interní kód MU
Název: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty