Detailed Information on Publication Record
2017
K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
ŠTĚRBA, RadimBasic information
Original name
K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
Name in Czech
K regionální identitě a jejímu zastoupení v kurikulu ZŠ
Name (in English)
To regional identity and its representation in the primary school curriculum
Authors
ŠTĚRBA, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Bratislava, Formovanie identity v čase a priestore, p. 384-395, 12 pp. 2017
Publisher
Univerzita Komenského, Bratislava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00100293
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-223-4209-4
Keywords (in Czech)
identita; regionální identita; kurikulum;
Keywords in English
identity; regional identity; curriculum;
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2018 11:54, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek se nejprve zabývá vymezením identity, která je vnímána jako mnohovrstevnatý konstrukt. Následně se zaměřuje na tematiku regionální identity, její kognitivně-racionální a afektivní aspekt. Zabývá se také provázaností mezi regionální a národní identitou, hledáním tzv. terminal identity v některých výzkumech. Ve výzkumném šetření zjišťuje její zastoupení v kurikulu základní školy.
In English
The paper at first deals with the definition of identity, which is perceived as a multi-layered construct. It then focuses on the theme of regional identity, its cognitive-rational and affective aspect. It also deals with the interrelationship between regional and national identity, searching for the so-called terminal identity in some researches. The research investigates its representation in the curriculum of elementary school.