B 2017

Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments

VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments

Název česky

Vzdělávání, podpora a rehabilitace osob se zrakovým postižením

Autoři

VRUBEL, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Petra RÖDEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Nora JÁGEROVÁ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 140 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100304

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8456-8

Klíčová slova česky

vzdělávání; podpora; rehabilitace; zrakové postižení

Klíčová slova anglicky

Education; Support; Rehabilitation; Visual Impairment

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2019 10:50, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

The publication focuses on the description of education and training for future careers, including retraining throughout life for individuals with visual impairments from birth to old age. Rehabilitation approaches for people with congenital and acquired visual impairment are also described, including the system assisting in their integration into society. The publication also includes a research section dealing with the role of an important factor in supporting successful education. The study provides an analysis of the assessment by five Czech mothers of children with visual and multiple disabilities. The results show in particular the importance of the factor of the child acceptance by the parents, coping with the disability and loss of life optimism.

Česky

Publikace se zaměřuje na popis vzdělávání a přípravy na budoucí povolání, včetně rekvalifikace, v průběhu celého života jedinců se zrakovým postižením, tedy od narození do seniorského věku. Popisovány jsou též rehabilitační přístupy k lidem s vrozeným i získaným zrakovým postižením, a systém pomoci při začlenění osob se zrakovým postižením do společnosti. Publikace obsahuje i výzkumnou část věnující se roli významného faktoru podporujícího úspěšné vzdělávání dětí s postižením. Studie přináší analýzu hodnocení této problematiky pěti českými matkami dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Z výsledků vyplývá zejména význam přijetí dítěte rodiči, vyrovnaní se s postižením dítěte a ztráty životního optimismu.