J 2017

Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla a Tereza MAČALÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením

Název česky

Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením

Název anglicky

The High School Students Attitudes Toward Hering Impaired Persons

Autoři

PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Tereza MAČALÍKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Acta Humanica, Žilina, Žilinská univerzita, 2017, 1336-5126

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100311

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

postoje; sluchové postižení; střední škola; dotazník

Klíčová slova anglicky

attitudes; hearing impairment; high school; questionnaire

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2018 13:05, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Předkládaný text se zabývá postoji žáků středních škol v Brně k osobám se sluchovým postižením. Téma práce bylo zvoleno na základě aktuálních tendencí k začleňování jedinců s handicapem do společnosti, a to jak ve sféře pedagogické, tak obecně v rámci celé společnosti. Cílem šetření bylo zmapovat situaci u středoškoláků a zjistit, zda jsou jejich postoje spíše pozitivní, negativní či neutrální. Dílčím cílem bylo zorientovat se problematice informovanosti a zájmu o informace respondentů. Výzkumné šetření mapovalo, zda mají vliv na pozitivitu postoje následující faktory: věk, pohlaví a osobní zkušenost s komunikací s osobou se sluchovým postižením. Studie se účastnilo přes 300 respondentů, jejichž odpovědi byly zaznamenány v dotazníku formou Likertovy škály.

Anglicky

The paper is focused on the high school pupils’ attitudes toward hearing impaired persons. The main aim of the study was to identify the situation among high school pupils and to detect is the attitudes are positive, negative or neutral. The partial aim was to find out the awareness about this problematic among pupils. The influence of factors like age, gender and experience was find out. The sample size was more than 300 respondents. The questionnaire with Likert type items was used as a research tool.