2017
Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, Pavla a Tereza MAČALÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením
Název česky
Postoje žáků středních škol k osobám se sluchovým postižením
Název anglicky
The High School Students Attitudes Toward Hering Impaired Persons
Autoři
PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Tereza MAČALÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Acta Humanica, Žilina, Žilinská univerzita, 2017, 1336-5126
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100311
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
postoje; sluchové postižení; střední škola; dotazník
Klíčová slova anglicky
attitudes; hearing impairment; high school; questionnaire
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 3. 2018 13:05, Dana Nesnídalová
V originále
Předkládaný text se zabývá postoji žáků středních škol v Brně k osobám se sluchovým postižením. Téma práce bylo zvoleno na základě aktuálních tendencí k začleňování jedinců s handicapem do společnosti, a to jak ve sféře pedagogické, tak obecně v rámci celé společnosti. Cílem šetření bylo zmapovat situaci u středoškoláků a zjistit, zda jsou jejich postoje spíše pozitivní, negativní či neutrální. Dílčím cílem bylo zorientovat se problematice informovanosti a zájmu o informace respondentů. Výzkumné šetření mapovalo, zda mají vliv na pozitivitu postoje následující faktory: věk, pohlaví a osobní zkušenost s komunikací s osobou se sluchovým postižením. Studie se účastnilo přes 300 respondentů, jejichž odpovědi byly zaznamenány v dotazníku formou Likertovy škály.
Anglicky
The paper is focused on the high school pupils’ attitudes toward hearing impaired persons. The main aim of the study was to identify the situation among high school pupils and to detect is the attitudes are positive, negative or neutral. The partial aim was to find out the awareness about this problematic among pupils. The influence of factors like age, gender and experience was find out. The sample size was more than 300 respondents. The questionnaire with Likert type items was used as a research tool.