MÁROVÁ, Ivana. Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. první. Brno: MU, 2017, 130 s. ISBN 978-80-210-8886-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
Název česky Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
Název anglicky Factors influencing secondary school choice in students with specific learning disabilities
Autoři MÁROVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, 130 s. 2017.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/17:00100330
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8886-3
Klíčová slova česky speciální vzdělávací potřeby; žák se specifickými poruchami učení; rodina; podpůrná opatření; inkluzivní vzdělávání; základní škola; střední vzdělávání; intervence; předprofesní příprava; volba střední školy; profesní orientace
Klíčová slova anglicky special educational needs; student with specific learning disabilities; family; supportive measures; inclusive education; elementary school; secondary education; intervention; pre-vocational education; secondary school choice; professional orientation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 5. 2018 13:23.
Anotace
Výzkumná monografie se zabývá analýzou subjektivní percepce faktorů ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. V rámci kvantitativní výzkumného šetření realizovaného pomocí dotazníku vlastní konstrukce bylo sledováno 5 tematických oblastí faktorů, které by volbu střední školy mohly potenciálně ovlivnit. Tyto byly definovány na základě analýzy tuzemské a zahraniční literatury. Výzkumný vzorek sestával z 237 žáků 9. tříd běžných základních škol podporujících vzdělání žáků se specifickými poruchami učení. V celkovém počtu bylo zastoupeno 110 žáků intaktních a 127 žáků se specifickými poruchami učení. Výsledky výzkumného šetření společně se stanovenými hypotézami byly podrobeny komparativní statistické analýze.
Anotace anglicky
The research publication deals with analysis of subjective perception of factors which might influence secondary school choice in students with specific learning disabilities (SLD). Within the quantitative research strategy applied via questionnaire of own design, 5 selected areas of the factors were reflected. Topical areas were selected based on deep literature analysis of national and international research sources. Research sample consisted of 237 9th grade students of mainstream elementary schools supporting education of students with specific learning disabilities. In overall, 110 intact students and 127 SLD students were involved. The research results together with established research hypothesis were statistically analysed.
Návaznosti
MUNI/A/1183/2016, interní kód MUNázev: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 10:47