2017
Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
MÁROVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
Název česky
Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
Název anglicky
Factors influencing secondary school choice in students with specific learning disabilities
Autoři
MÁROVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, 130 s. 2017
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/17:00100330
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8886-3
Klíčová slova česky
speciální vzdělávací potřeby; žák se specifickými poruchami učení; rodina; podpůrná opatření; inkluzivní vzdělávání; základní škola; střední vzdělávání; intervence; předprofesní příprava; volba střední školy; profesní orientace
Klíčová slova anglicky
special educational needs; student with specific learning disabilities; family; supportive measures; inclusive education; elementary school; secondary education; intervention; pre-vocational education; secondary school choice; professional orientation
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 13:23, Dana Nesnídalová
V originále
Výzkumná monografie se zabývá analýzou subjektivní percepce faktorů ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. V rámci kvantitativní výzkumného šetření realizovaného pomocí dotazníku vlastní konstrukce bylo sledováno 5 tematických oblastí faktorů, které by volbu střední školy mohly potenciálně ovlivnit. Tyto byly definovány na základě analýzy tuzemské a zahraniční literatury. Výzkumný vzorek sestával z 237 žáků 9. tříd běžných základních škol podporujících vzdělání žáků se specifickými poruchami učení. V celkovém počtu bylo zastoupeno 110 žáků intaktních a 127 žáků se specifickými poruchami učení. Výsledky výzkumného šetření společně se stanovenými hypotézami byly podrobeny komparativní statistické analýze.
Anglicky
The research publication deals with analysis of subjective perception of factors which might influence secondary school choice in students with specific learning disabilities (SLD). Within the quantitative research strategy applied via questionnaire of own design, 5 selected areas of the factors were reflected. Topical areas were selected based on deep literature analysis of national and international research sources. Research sample consisted of 237 9th grade students of mainstream elementary schools supporting education of students with specific learning disabilities. In overall, 110 intact students and 127 SLD students were involved. The research results together with established research hypothesis were statistically analysed.
Návaznosti
MUNI/A/1183/2016, interní kód MU |
|