B 2017

Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.

MÁROVÁ, Ivana

Základní údaje

Originální název

Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.

Název česky

Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.

Název anglicky

Factors influencing secondary school choice in students with specific learning disabilities

Autoři

MÁROVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, 130 s. 2017

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00100330

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8886-3

Klíčová slova česky

speciální vzdělávací potřeby; žák se specifickými poruchami učení; rodina; podpůrná opatření; inkluzivní vzdělávání; základní škola; střední vzdělávání; intervence; předprofesní příprava; volba střední školy; profesní orientace

Klíčová slova anglicky

special educational needs; student with specific learning disabilities; family; supportive measures; inclusive education; elementary school; secondary education; intervention; pre-vocational education; secondary school choice; professional orientation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 5. 2018 13:23, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Výzkumná monografie se zabývá analýzou subjektivní percepce faktorů ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. V rámci kvantitativní výzkumného šetření realizovaného pomocí dotazníku vlastní konstrukce bylo sledováno 5 tematických oblastí faktorů, které by volbu střední školy mohly potenciálně ovlivnit. Tyto byly definovány na základě analýzy tuzemské a zahraniční literatury. Výzkumný vzorek sestával z 237 žáků 9. tříd běžných základních škol podporujících vzdělání žáků se specifickými poruchami učení. V celkovém počtu bylo zastoupeno 110 žáků intaktních a 127 žáků se specifickými poruchami učení. Výsledky výzkumného šetření společně se stanovenými hypotézami byly podrobeny komparativní statistické analýze.

Anglicky

The research publication deals with analysis of subjective perception of factors which might influence secondary school choice in students with specific learning disabilities (SLD). Within the quantitative research strategy applied via questionnaire of own design, 5 selected areas of the factors were reflected. Topical areas were selected based on deep literature analysis of national and international research sources. Research sample consisted of 237 9th grade students of mainstream elementary schools supporting education of students with specific learning disabilities. In overall, 110 intact students and 127 SLD students were involved. The research results together with established research hypothesis were statistically analysed.

Návaznosti

MUNI/A/1183/2016, interní kód MU
Název: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masarykova univerzita, Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty