k 2018

Pojetí rozvoje informační gramotnosti žáků z perspektivy učícího knihovníka : výzkumné horizonty

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Pojetí rozvoje informační gramotnosti žáků z perspektivy učícího knihovníka : výzkumné horizonty

Název anglicky

Concept of the development of information literacy of pupils from the perspective of the teaching librarian : research horizons

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Mezinárodní vědecká konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 15-16. 3. 2018, Slezská univerzita Opava, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00102420

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

pedagogika; informační gramotnost; kompetenční učení; kurikulum; učící knihovník; výzkum

Klíčová slova anglicky

pedagogy; information literacy; competence learning; curriculum; teaching librarian; research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 31. 3. 2019 23:12, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Informační gramotnost je integrovanou kompetencí ve vzdělávání jedince 21. století. Příspěvek se zaměřuje na kompetenční vzdělávání, ukazuje informační gramotnost v transdisciplinárním kontextu a představuje výzkumné horizonty informačního vzdělávání zaměřené na učivo, učícího se jedince a pedagogického pracovníka.

Anglicky

Information literacy is an integrated competence in the individual education of a 21st century. The paper focuses on competency education, informational literacy in a transdisciplinary context, and represents the research horizons of information education focused on the subject, the learner and the pedagogue.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Název: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání