2017
Shifting the Balance: The importance of autonomy and self-reflection in ESP
CHOVANCOVÁ, Barbora a Štěpánka BILOVÁZákladní údaje
Originální název
Shifting the Balance: The importance of autonomy and self-reflection in ESP
Název česky
Autonomie a sebereflexe ve výuce ESP
Autoři
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Štěpánka BILOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
International Week for Language Teachers, Language Teaching Tomorrow, Tampere/Jyväskylä, 8.5.2017, 2017
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Finsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/17:00100402
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
autonomní učení; ESP; právní angličtina
Klíčová slova anglicky
autonomous learning; ESP; legal English
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 5. 2018 23:13, Mgr. Barbora Chovancová, Ph.D.
V originále
Modern trends in language teaching emphasise the need to develop skills that enable students to become self-sufficient in their future life with a foreign language. We describe two different learning situations in which learner autonomy is promoted; the first being an elective ESP course for students across university entitled "English Autonomously", the second, a standard ESP course for Law Faculty undergraduates. While the former is primarily about student self-reflection and setting one’s own learning goals, our experience shows that it is also possible to introduce elements of autonomy into the latter, more structured course.
Česky
Moderní trendy ve výuce cizích jazyků aktuálně zdůrazňují potřebu rozvíjet takové dovednosti, které studentům v budoucnosti umožní autonomně fungovat v oblasti jejich profesní komunikace v cizím jazyce. V tomto příspěvku se zabýváme dvěma situacemi: jednak výběrovým seminářem s názvem "Angličtina autonomně" a jednak posilování autonomie v běžném povinném předmětu "Angličtina pro právníky".