2017
Claiming In-Group Membership in Online Communities
TRÁVNÍKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Claiming In-Group Membership in Online Communities
Autoři
TRÁVNÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, Hradec Králové, Department of English Language and Literature, Faculty od Education, University of Hradec Králové, 2017, 2336-3347
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/17:00100403
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
CMC; online communication; politeness; in-group; rapport; jargon; joking; common ground
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2018 19:26, Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D.
Anotace
V originále
The aim of the present article is to show how the members of several Internet communities communicate online in discussion board threads focused on the so-called women’s topics, e.g. dieting or mothering, claim in-group membership via the following positive politeness strategies: 1. in-group markers, such as topic-related nicknames, diminutives and personalized address forms, terminology, special jargon related to the context of the forum with a special emphasis on acronyms, generic names and inclusive we, 2. stressing/ presupposing common ground and 3. joking. All of these strategies serve to enhance the community spirit and function as a powerful solidarity-building device, and thus serve as what Brown and Levinson refer to “social accelerators”.