J 2017

Claiming In-Group Membership in Online Communities

TRÁVNÍKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Claiming In-Group Membership in Online Communities

Autoři

TRÁVNÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Hradec Králové Journal of Anglophone Studies, Hradec Králové, Department of English Language and Literature, Faculty od Education, University of Hradec Králové, 2017, 2336-3347

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/17:00100403

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

CMC; online communication; politeness; in-group; rapport; jargon; joking; common ground

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2018 19:26, Mgr. et Mgr. Petra Trávníková, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of the present article is to show how the members of several Internet communities communicate online in discussion board threads focused on the so-called women’s topics, e.g. dieting or mothering, claim in-group membership via the following positive politeness strategies: 1. in-group markers, such as topic-related nicknames, diminutives and personalized address forms, terminology, special jargon related to the context of the forum with a special emphasis on acronyms, generic names and inclusive we, 2. stressing/ presupposing common ground and 3. joking. All of these strategies serve to enhance the community spirit and function as a powerful solidarity-building device, and thus serve as what Brown and Levinson refer to “social accelerators”.

Přiložené soubory