C 2017

Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení

DOLEŽÍ, Linda

Základní údaje

Originální název

Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení

Název česky

Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení

Název anglicky

Czech as a foreign/second language and specific learning impairment

Autoři

Vydání

Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. od s. 17-22, 6 s. 2017

Nakladatel

AUČCJ

Další údaje

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-270-3186-3

Klíčová slova česky

čeština jako druhý/cizí jazyk; specifické poruchy učení; diagnostika; kompetence vyučujících

Klíčová slova anglicky

Czech as a foreign/second language; specific learning impairment; diagnostics; teachers' competence
Změněno: 19. 3. 2018 16:31, Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.

Anotace

V originále

V tomto příspěvku je pozornost věnována specifickým poruchám učení u studentů češtiny jako druhého/cizího jazyka. Text shrnuje poznatky z psycholingvistické literatury, týkající se diagnostiky a projevů možných poruch učení u druhého/cizího jazyka. Mimo jiné poukazuje na důležitost vnímavosti vyučujících ke specifikům mateřských jazyků studentů-cizinců a jejich vlivu na češtinu jako druhý/jazyk.

Česky

V tomto příspěvku je pozornost věnována specifickým poruchám učení u studentů češtiny jako druhého/cizího jazyka. Text shrnuje poznatky z psycholingvistické literatury, týkající se diagnostiky a projevů možných poruch učení u druhého/cizího jazyka. Mimo jiné poukazuje na důležitost vnímavosti vyučujících ke specifikům mateřských jazyků studentů-cizinců a jejich vlivu na češtinu jako druhý/jazyk.