2018
Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů : Výsledky podkladové studie pro vznik CERPEK
ČEJKOVÁ, IngridZákladní údaje
Originální název
Rozvoj pedagogických kompetencí vysokoškolských učitelů : Výsledky podkladové studie pro vznik CERPEK
Název anglicky
The Development of University Teachers’ Pedagogical Competence : The Results of Background Research and the Establishment of CERPEK
Autoři
ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
XVII. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku, 29.–30. 1. 2018, Olomouc, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00102446
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
začínající vysoškoškolský učitel; vzdělávací potřeby; vysokoškolská pedagogika
Klíčová slova anglicky
beginner high school teacher; educational needs; university pedagogy
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 4. 2019 09:20, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Jaká je profesní identita vysokoškolských učitelů, jejich pojetí výuky a vzdělávací potřeby v oblasti pedagogiky? To jsou otázky, na které Masarykova univerzita hledala odpovědi skrze kvalitativní výzkum. Ukázalo se, že řada vysokoškolských učitelů sebe samé jako učitele nevnímá. Navíc u nich často absentuje pedagogické vzdělání, což generuje řadu vzdělávacích potřeb, např. v oblasti přípravy výuky a zapojování studentů do výuky. Tato situace se odráží také v nevyhraněném pojetí výuky vysokoškolských učitelů. Na tyto výsledky univerzita reagovala založením Centra rozvoje pedagogických kompetencí (CERPEK), které organizuje jednoletý vzdělávací program pro začínající vysokoškolské učitele. Na konferenci bychom rádi referovali o výsledcích výzkumné studie a efektech vzdělávacího programu.
Anglicky
What is the professional identity of university teachers, their concept of teaching and what are their pedagogical training needs? Masaryk University sought answers to these questions in a qualitative research project, which showed that many teachers do not perceive themselves as such. It also showed that they often lack pedagogical training, which is in turn reflected in the fact that these teachers are often unsure of themselves in a variety of pedagogical areas, e.g. course preparation and student involvement in the classroom setting. It also manifests itself in an unclear concept of university teaching. Masaryk has reacted to this situation by establishing the Pedagogical Competence Development Centre, which is organizes educational programs for junior teaching staff.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU |
|