D 2018

Enhancing Cybersecurity Skills by Creating Serious Games

ŠVÁBENSKÝ, Valdemar; Jan VYKOPAL; Milan ČERMÁK a Martin LAŠTOVIČKA

Základní údaje

Originální název

Enhancing Cybersecurity Skills by Creating Serious Games

Autoři

ŠVÁBENSKÝ, Valdemar ORCID (703 Slovensko, garant, domácí); Jan VYKOPAL (203 Česká republika, domácí); Milan ČERMÁK (203 Česká republika, domácí) a Martin LAŠTOVIČKA (203 Česká republika)

Vydání

Larnaca, Cyprus, Proceedings of the 23rd Annual ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE'18), od s. 194-199, 6 s. 2018

Nakladatel

ACM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14610/18:00106886

Organizační jednotka

Ústav výpočetní techniky

ISBN

978-1-4503-5707-4

ISSN

UT WoS

000543991900037

EID Scopus

2-s2.0-85052025647

Klíčová slova anglicky

cybersecurity; game-based learning; project-based learning

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 1. 2019 16:19, RNDr. Valdemar Švábenský, Ph.D.

Anotace

V originále

Adversary thinking is an essential skill for cybersecurity experts, enabling them to understand cyber attacks and set up effective defenses. While this skill is commonly exercised by Capture the Flag games and hands-on activities, we complement these approaches with a key innovation: undergraduate students learn methods of network attack and defense by creating educational games in a cyber range. In this paper, we present the design of two courses, instruction and assessment techniques, as well as our observations over the last three semesters. The students report they had a unique opportunity to deeply understand the topic and practice their soft skills, as they presented their results at a faculty open day event. Their peers, who played the created games, rated the quality and educational value of the games overwhelmingly positively. Moreover, the open day raised awareness about cybersecurity and research and development in this field at our faculty. We believe that sharing our teaching experience will be valuable for instructors planning to introduce active learning of cybersecurity and adversary thinking.

Návaznosti

MUNI/A/1038/2017, interní kód MU
Název: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 18
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity 18, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/A/1213/2017, interní kód MU
Název: Aplikovaný výzkum na FI: bezpečnost počítačových systémů, SW architektury kritických infrastruktur, zpracování velkých dat, vizualizace dat a virtuální realita
Investor: Masarykova univerzita, Aplikovaný výzkum na FI: bezpečnost počítačových systémů, SW architektury kritických infrastruktur, zpracování velkých dat, vizualizace dat a virtuální realita, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VI20162019014, projekt VaV
Název: Simulace, detekce a potlačení kybernetických hrozeb ohrožujících kritickou infrastrukturu (Akronym: KYPO II)
Investor: Ministerstvo vnitra ČR, Simulace, detekce a potlačení kybernetických hrozeb ohrožujících kritickou infrastrukturu

Přiložené soubory