D 2017

Views of Students on the Student Evaluation of Sports Teaching

VALKOUNOVÁ, Eva a Vladimír JŮVA

Základní údaje

Originální název

Views of Students on the Student Evaluation of Sports Teaching

Název česky

Vybrané pohledy studentů na studentské hodnocení sportovní výuky

Autoři

VALKOUNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Proceedings of the 11th International Conference on Kinanthropology, od s. 528-537, 10 s. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/17:00100531

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-8917-4

UT WoS

000467203700053

Klíčová slova česky

kvalita výuky; vysokoškolská sportovní výuka; zpětná vazba; studentské hodnocení výuky (SHV)

Klíčová slova anglicky

quality of teaching; university sports teaching; feedback; student evaluation of teaching (SET)

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2019 08:32, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

As a result of stricter requirements for quality of university teaching, the importance of student evaluation of teaching (SET) increases. The paper is focused on SET at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). It deals with specific aspects of the university sports teaching and the related requirements of the SET. The aim of the empirical qualitative research was to find out the views on the SET of selected FSpS MU students. The focus group research method was used. The research sample consisted of four purposively selected respondents, two from the doctorate study and two from the postgraduate master studies. The results of the survey show that the decreasing number of completed SET is mainly related to the reluctance of students to spend their free time filling in the SET, feeling unnecessary repetition of SET and inadequate feedback from teachers. Students who complete a SET are likely to be especially those who are either very satisfied or very dissatisfied with the teaching. On the basis of the research carried out, we present suggestions that can contribute to a more efficient use of student evaluation of university sports teaching.

Česky

V souvislosti s požadavky na kvalitu terciárního vzdělávání vzrůstá také význam studentského hodnocení výuky (SHV). Příspěvek je konkrétně zaměřen na SHV na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity (FSpS MU). Zabývá se některými specifiky vysokoškolské sportovní výuky a s tím souvisejícími požadavky na SHV. Cílem empirického kvalitativního výzkumného šetření bylo zjistit názory na SHV u vybraných studentů FSpS MU. Byla použita výzkumná metoda focus group. Výzkumný vzorek tvořili čtyři záměrně vybraní informanti, dva z doktorského a dva z navazujícího magisterského studia. Výsledky uskutečněného šetření naznačují, že klesající počet vyplněných SHV především souvisí s neochotou studentů věnovat svůj volný čas vyplňování SHV, s pocitem zbytečného opakování SHV a s nedostatečnou zpětnou vazbou od vyučujících. Ke studentům, kteří vyplňují SHV, pak patrně patří zejména ti, kteří jsou buď výrazně spokojeni, nebo naopak velmi nespokojeni s absolvovanou výukou. Na základě provedeného výzkumného šetření uvádíme v závěru příspěvku některé podněty, které mohou přispět k efektivnějšímu využívání studentského hodnocení vysokoškolské sportovní výuky.