2017
Views of Students on the Student Evaluation of Sports Teaching
VALKOUNOVÁ, Eva a Vladimír JŮVAZákladní údaje
Originální název
Views of Students on the Student Evaluation of Sports Teaching
Název česky
Vybrané pohledy studentů na studentské hodnocení sportovní výuky
Autoři
VALKOUNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Proceedings of the 11th International Conference on Kinanthropology, od s. 528-537, 10 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14510/17:00100531
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-8917-4
UT WoS
000467203700053
Klíčová slova česky
kvalita výuky; vysokoškolská sportovní výuka; zpětná vazba; studentské hodnocení výuky (SHV)
Klíčová slova anglicky
quality of teaching; university sports teaching; feedback; student evaluation of teaching (SET)
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2019 08:32, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
As a result of stricter requirements for quality of university teaching, the importance of student evaluation of teaching (SET) increases. The paper is focused on SET at the Faculty of Sports Studies Masaryk University (FSpS MU). It deals with specific aspects of the university sports teaching and the related requirements of the SET. The aim of the empirical qualitative research was to find out the views on the SET of selected FSpS MU students. The focus group research method was used. The research sample consisted of four purposively selected respondents, two from the doctorate study and two from the postgraduate master studies. The results of the survey show that the decreasing number of completed SET is mainly related to the reluctance of students to spend their free time filling in the SET, feeling unnecessary repetition of SET and inadequate feedback from teachers. Students who complete a SET are likely to be especially those who are either very satisfied or very dissatisfied with the teaching. On the basis of the research carried out, we present suggestions that can contribute to a more efficient use of student evaluation of university sports teaching.
Česky
V souvislosti s požadavky na kvalitu terciárního vzdělávání vzrůstá také význam studentského hodnocení výuky (SHV). Příspěvek je konkrétně zaměřen na SHV na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity (FSpS MU). Zabývá se některými specifiky vysokoškolské sportovní výuky a s tím souvisejícími požadavky na SHV. Cílem empirického kvalitativního výzkumného šetření bylo zjistit názory na SHV u vybraných studentů FSpS MU. Byla použita výzkumná metoda focus group. Výzkumný vzorek tvořili čtyři záměrně vybraní informanti, dva z doktorského a dva z navazujícího magisterského studia. Výsledky uskutečněného šetření naznačují, že klesající počet vyplněných SHV především souvisí s neochotou studentů věnovat svůj volný čas vyplňování SHV, s pocitem zbytečného opakování SHV a s nedostatečnou zpětnou vazbou od vyučujících. Ke studentům, kteří vyplňují SHV, pak patrně patří zejména ti, kteří jsou buď výrazně spokojeni, nebo naopak velmi nespokojeni s absolvovanou výukou. Na základě provedeného výzkumného šetření uvádíme v závěru příspěvku některé podněty, které mohou přispět k efektivnějšímu využívání studentského hodnocení vysokoškolské sportovní výuky.