Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1413735, author = {Hovořáková, Ivana}, article_number = {3-4}, keywords = {Language learning strategies; memory strategies; English language; the blind; case study}, language = {cze}, issn = {1211-2720}, journal = {Speciální pedagogika}, title = {Používání paměťových strategií nevidomými studenty při učení se angličtině}, volume = {27}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1413735 AU - Hovořáková, Ivana PY - 2017 TI - Používání paměťových strategií nevidomými studenty při učení se angličtině JF - Speciální pedagogika VL - 27 IS - 3-4 SP - 225-235 EP - 225-235 PB - Univerzita Karlova SN - 12112720 KW - Language learning strategies KW - memory strategies KW - English language KW - the blind KW - case study N2 - Tento článek prezentuje dílčí výsledky výzkumu strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů, kteří se učí angličtinu jako cizí jazyk. Výzkum byl realizován jako vícečetná případová studie s využitím smíšeného výzkumného designu. Výzkumný soubor tvořilo osm nevidomých studentů českých vysokých škol. Data byla sbírána pomocí inventáře strategií Oxfordové (Strategy Inventory for Language Learning) a polostrukturovaných rozhovorů. Prezentovány jsou výsledky deklarovaného využívání paměťových strategií dle klasifikace Oxfordové. Některé strategie nejsou nebo nemohou být nevidomými studenty využívány (např. sémantické mapy, používání vizuálních představ, mechanické techniky, používání vjemů a fyzického ztvárnění). Rozdíl byl také zjištěn v užívání paměťových strategií nevidomými a intaktní populací (prům.=3,13; srov. prům.=2,26 u intaktní populace studentů gymnázií, Vlčková, 2007). ER -
HOVOŘÁKOVÁ, Ivana. Používání paměťových strategií nevidomými studenty při učení se angličtině. \textit{Speciální pedagogika}. Univerzita Karlova, 2017, roč.~27, 3-4, s.~225-235. ISSN~1211-2720.
|