B 2017

Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)

MATULA, Jan

Basic information

Original name

Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)

Name in Czech

Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)

Name (in English)

Information Management: Standards, Frameworks and Best Practices in IT Services Management (ITSM)

Authors

Edition

1. vyd. Opava, 118 pp. 2017

Publisher

Slezská univerzita v Opavě

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-7510-264-5

Keywords (in Czech)

informační management; informační systémy; normy; informační technologie

Keywords in English

information management; information systems; standards; information technology

Tags

Reviewed
Změněno: 12/4/2018 21:38, Mgr. Jan Matula, PhD.

Abstract

V originále

Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.

In Czech

Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.