MATULA, Jan. Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM) (Information Management: Standards, Frameworks and Best Practices in IT Services Management (ITSM)). 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2017, 118 pp. ISBN 978-80-7510-264-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)
Name in Czech Informační management : Normy, frameworky a nejlepší praxe v řízení služeb IT (ITSM)
Name (in English) Information Management: Standards, Frameworks and Best Practices in IT Services Management (ITSM)
Authors MATULA, Jan.
Edition 1. vyd. Opava, 118 pp. 2017.
Publisher Slezská univerzita v Opavě
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-7510-264-5
Keywords (in Czech) informační management; informační systémy; normy; informační technologie
Keywords in English information management; information systems; standards; information technology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jan Matula, PhD., učo 177798. Changed: 12/4/2018 21:38.
Abstract
Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.
Abstract (in Czech)
Publikace si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou informačního managementu, s jeho vznikem, vývojem, současným chápáním, a to včetně vymezení celé řady souvisejících přístupů a historických milníků, které ovlivnily paradigmata náhledu na informační management jako samostatnou manažerskou disciplínu. IT Service Management reprezentuje jeden z hlavních přístupů v nazírání na správu informací v organizacích, a to prostřednictvím řízení služeb IT dodávaných interním nebo externím zákazníkům. ITSM je v současnosti vystavěno na normě ISO 20000 – Informační technologie – Management služeb, dále na třetí verzi frameworku Information Technology Infrastructure Library (ITIL), páté verzi rámce Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) a odlehčeném evropském standardu FitSM.
Abstract (in English)
The main goal of the publication Information management: Standards, frameworks and best practice in IT service management (ITSM) lays in clarification of the importance and process mechanisms focused on performing activities which ensure control and administration of information processes in the corporate environment. IT Service Management represents one of the main approaches to information management in organizations, through the management of IT services delivered to internal or external customers. In organizations occurs distinct hike in performance and transparency of core, management, and support processes through application of reference models described in ISO 20000 and in Information Technology Infrastructure Library (ITIL), FitSM, and Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) frameworks.
PrintDisplayed: 22/5/2024 18:25