e 2018

Metodika pro učitele. Praktická příručka k diagnostickému nástroji PREDICT.

SYSLOVÁ, Zora a Jana KRATOCHVÍLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Metodika pro učitele. Praktická příručka k diagnostickému nástroji PREDICT.

Název anglicky

Methodology for Teachers. Practical Guide to the PREDICT Diagnostic Tool

Vydání

První. Praha, 55 s. 2018

Nakladatel

Dr. Josef Raabe, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7496-358-2

Klíčová slova česky

diagnostika; diagnostický nástroj; mateřská škola; portfolio dítěte; učitelka mateřské školy; záznamový arch

Klíčová slova anglicky

diagnostics; diagnostic tool; Kindergarten; portfolio of the child; kindergartener; record sheet
Změněno: 12. 11. 2019 17:37, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Anotace

V originále

Ústředním tématem metodiky je diagnostický a evaluační nástroj PREDICT, který vnímáme jako důležitý prostředek pro poskytování informací o dítěti a „důkazní materiál“ pro kvalitní komunikaci mezi mateřskou školou a rodiči. Jeho citlivé využití staví na diagnostických profesních kompetencích učitelek a na jejich schopnostech a dovednostech komunikovat získané informace o výsledcích vzdělávání s dětmi, rodiči, popřípadě s dalšími odborníky. Metodika obsahuje nejen informace o vzniku evaluačního nástroje PREDICT, ale také informace o tom, jak získávat validní informace o dětech a jejich pokrocích prostřednictvím pedagogické diagnostiky. Uvádí postupy práce s evaluačním nástrojem a způsoby, jak získané informace prezentovat rodičům a jak je využít pro efektivní a kvalitní vzdělávání v mateřské škole.

Anglicky

The central theme of the methodology is a diagnostic and evaluation tool PREDICT that we see as important means for providing information about the child and the "evidence" for good communication between parents and school. His sensitively using builds on the professional diagnostic competences of teachers and their abilities and skills to communicate the findings with children, parents, or with other professionals. The methodology includes not only information about the formation of the mentioned evaluation tool PREDICT, but also information on how to obtain valid information about children and their progress through the educational diagnostic process. Provides procedures of work with the evaluation tool and ways how to present the information to parents and how to use them for effective and quality education in kindergarten.