B 2017

E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce

HUBLOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce

Název česky

E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce

Název anglicky

E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing

Vydání

1. vyd. Brno, 233 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. 2017

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8818-4

Klíčová slova česky

cizojazyčné akademické psaní v anglickém jazyce; diskurzivní kompetence; kompetence výstavby textu; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce; informační a komunikační technologie; e-learning; elektronická zpětná vazba

Klíčová slova anglicky

EFL academic writing; discourse competence; rhetorical organisation; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; information and communication technology; electronic feedback

Štítky

Změněno: 19. 4. 2018 14:54, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Odborná kniha se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v cizojazyčném terciálním vzdělávání. Její vznik byl motivován třemi faktory, a to současným akcentem na internacionalizaci českého vysokého školství, hledáním příležitostí k rozvíjení dovednosti cizojazyčného akademického psaní mimo kontaktní výuku a v neposlední řadě potenciálem, který je spojován s využíváním ICT v cizojazyčné výuce z hlediska naplnění soudobých didaktických principů. V centru pozornosti dané publikace stojí posouzení vlivu čistě e-learningového kurzu akademického psaní v anglickém jazyce na rozvoj diskurzivní kompetence participujících studentů. Na základě prezentovaných výzkumných zjištění jsou formulována doporučení pro didaktickou praxi a je zhodnocen přínos účasti v kurzu.

Anglicky

The publication investigates the use of information and communication technology (ICT) in tertiary EFL instruction. It is inspired by three factors, namely the current emphasis on the internalisation of Czech universities, the ongoing search for opportunities for developing learners’ academic writing skills outside the classroom, and the potential that is commonly associated with the use of ICT in EFL instruction in terms of fulfilling current didactic principles. The main focus is placed on the evaluation of the effects of a 100% e-learning EFL academic writing course on the development of discourse competence in participating students. In addition, implications of the research findings in the form of didactic recommendations for syllabus design are presented.