2017
E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
HUBLOVÁ, GabrielaZákladní údaje
Originální název
E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
Název česky
E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
Název anglicky
E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 233 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8818-4
Klíčová slova česky
cizojazyčné akademické psaní v anglickém jazyce; diskurzivní kompetence; kompetence výstavby textu; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce; informační a komunikační technologie; e-learning; elektronická zpětná vazba
Klíčová slova anglicky
EFL academic writing; discourse competence; rhetorical organisation; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; information and communication technology; electronic feedback
Štítky
Změněno: 19. 4. 2018 14:54, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Odborná kniha se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v cizojazyčném terciálním vzdělávání. Její vznik byl motivován třemi faktory, a to současným akcentem na internacionalizaci českého vysokého školství, hledáním příležitostí k rozvíjení dovednosti cizojazyčného akademického psaní mimo kontaktní výuku a v neposlední řadě potenciálem, který je spojován s využíváním ICT v cizojazyčné výuce z hlediska naplnění soudobých didaktických principů. V centru pozornosti dané publikace stojí posouzení vlivu čistě e-learningového kurzu akademického psaní v anglickém jazyce na rozvoj diskurzivní kompetence participujících studentů. Na základě prezentovaných výzkumných zjištění jsou formulována doporučení pro didaktickou praxi a je zhodnocen přínos účasti v kurzu.
Anglicky
The publication investigates the use of information and communication technology (ICT) in tertiary EFL instruction. It is inspired by three factors, namely the current emphasis on the internalisation of Czech universities, the ongoing search for opportunities for developing learners’ academic writing skills outside the classroom, and the potential that is commonly associated with the use of ICT in EFL instruction in terms of fulfilling current didactic principles. The main focus is placed on the evaluation of the effects of a 100% e-learning EFL academic writing course on the development of discourse competence in participating students. In addition, implications of the research findings in the form of didactic recommendations for syllabus design are presented.