CÍGLER, Hynek. Testy a písemky: Skutečně testuji, nebo si házím kostkou? In Týden učitelství. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Testy a písemky: Skutečně testuji, nebo si házím kostkou?
Autoři CÍGLER, Hynek.
Vydání Týden učitelství, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky Item Analysis; didactic testing; educational testing
Změnil Změnil: Mgr. Hynek Cígler, Ph.D., učo 175803. Změněno: 25. 4. 2018 16:41.
Anotace
Testy, písemky či zkoušení, ať si už o nich myslíme, co chceme, ke školství tak nějak patří. Pokud jsou testy dobré a skutečně měří šířku a hloubku nabytých znalostí, tak mohou kromě hodnocení žáků nebo studentů posloužit i jako zpětná vazba pro učitele, kolik toho žákům zvládl předat. Během tohoto workshopu se dozvíte, jakým způsobem funguje testování znalostí z hlediska tzv. klasické testové teorie. Jak jde odhadnout, do jaké míry test skutečně měří množství nabytých znalostí nebo osvojených dovedností, a do jaké míry je jeho výsledek jen dílem náhody a štěstí žáků na otázky. A jaká je naše jistota závěrečného hodnocení, když jej „poskládáme“ jako průměr z dílčích známek?
VytisknoutZobrazeno: 14. 9. 2024 23:01