LIAROKAPIS, Fotis a Alun EVANS. Editorial for special issue on interactive virtual environments for serious games. Virtual Reality. Springer London, 2018, roč. 22/2018, č. 2, s. 89-90. ISSN 1359-4338. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s10055-018-0340-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Editorial for special issue on interactive virtual environments for serious games
Autoři LIAROKAPIS, Fotis a Alun EVANS.
Vydání Virtual Reality, Springer London, 2018, 1359-4338.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 2.906
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s10055-018-0340-9
UT WoS 000429826700001
Klíčová slova česky virtual reality; serious games
Klíčová slova anglicky virtual reality; serious games
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 30. 9. 2019 11:36.
Anotace
For much of the general public, ‘Virtual Reality’ is almost synonymous with ‘gaming’. In the early 1990s, gamers would pay premium prices to experience VR in the arcade, using the systems produced by the Virtuality Group, such as the 1000CS and 1000SD. These machines, which cost upwards of 60,000$ at the time, were for many people the first taste of virtual reality.
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 06:26