D 2018

CO SI ŽÁCI PŘEDSTAVUJÍ POD SLOVY KYSLÍK A UHLÍK?

BORTLÍKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ

Základní údaje

Originální název

CO SI ŽÁCI PŘEDSTAVUJÍ POD SLOVY KYSLÍK A UHLÍK?

Název česky

CO SI ŽÁCI PŘEDSTAVUJÍ POD SLOVY KYSLÍK A UHLÍK?

Autoři

BORTLÍKOVÁ, Monika a Irena PLUCKOVÁ

Vydání

Trnava, AKTUÁLNE PROBLÉMY DIZERTAČNÝCH PRÁC V TEÓRII PRÍRODOVEDNÉHO VZDELÁVANIA Recenzovaný zborník z konferencie, od s. 11-17, 7 s. 2018

Nakladatel

TRNAVSKÁ UNIVERZITA, PdF TRNAVA

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-568-0107-9

Klíčová slova česky

kyslík; uhlík; prekoncept; miskoncept; triangulace

Klíčová slova anglicky

oxygen; carbon; preconception; misconception

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2019 12:45, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Proces učení je kumulativní děj vedoucí k propojování a zastrukturování jednotlivých pojmů a informací, které jsou pro žáky v danou chvíli nové, do velkých celků. Pojmy, informace ale také celky jsou neustále vzájemně propojovány novými vazbami. Při výuce přírodovědných předmětů je vzájemná provázanost všech vnitřních i vnějších činitelů nepostradatelná. Tyto stimuly s sebou přinášejí pro žáka nové informace a pohledy na různé přírodovědné děje a procesy, jež v konečném důsledku mají velký vliv na tvorbu miskoncepcí. Příspěvek se zabývá problematikou identifikace miskoncepcí u žáků 8. ročníků základní školy. Předložené výzkumné šetření zahrnuje triangulaci, která je odbornou veřejností velmi vyhledávanou metodou především v pedagogicko-didaktickém výzkum. Cílem výzkumného šetření je přispět k identifikaci vybraných žákovských miskoncepcí, jejich zastrukturování v systému žákovských myšlenkových postupů a původ jejich vzniku.

Anglicky

The process of learning is a cumulative process leading to the connection and structuring of individual concepts and information into large units. The units are new for the students. The concepts and information are constantly connected with new connections. Interconnection of internal and external factors is necessary in teaching sciences subjects. These stimuli bring to students new information about science and natural processes. Thus, they have a great influence on misconception. This paper deals with the identification of naïve ideas primary school students. The main objective of the presented research is to diagnose the most common associations related to oxygen and carbon elements in pupils of the 8th year of elementary school. The research contributes to the identification of selected student´s ideas. These ideas are connected with oxygen and carbon. Primary school students have a lot of ideas about these two elements. In the research we deal with wright and wrong property of these ideas.