2017
Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Název česky
Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Název anglicky
Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
Autoři
HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Barbora CHLEBORADOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 311 s. 2017
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8915-0
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; podpůrná opatření; podpora, terapie; metody výuky; logopedická intervence; psychohygiena
Klíčová slova anglicky
inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 5. 2018 15:20, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Výzkumná monografie zabývající se problematikou vzdělávání a podpory dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí, je jedním z výstupů grantového projektu specifického výzkumu řešeného na PdF MU. Možnosti a podmínky vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami jsou v dílčích výzkumných šetřeních analyzovány z pohledu pedagogů, rodičů, spolužáků i samotných žáků. Pozornost je rovněž věnována různým terapeutickým přístupům a specifickým metodám práce s uvedenou cílovou skupinou. Publikace je členěna do pěti tematických celků, které obsahují dílčí kapitoly. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na jeho formy. Třetí celek je věnován specifikům a zvoleným metodám práce ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a čtvrtý přibližuje terapeutické přístupy k těmto osobám. Závěrečný celek analyzuje možnosti profesního uplatnění absolventů speciálněpedagogických oborů a řeší téma psychohygieny v profesi speciálního pedagoga.
Anglicky
Research monography is dealing with the topic of education and support measures for children, pupils and students with special needs in the inclusive education system. Presented monography is one of the grant (specific research) project outcomes arranged at the PdF MU. The possibilities and the conditions of the educational process in the individuals with special needs are analysed in the partial research by the teachers, parents, classmates and the pupils itself. The focus is also aimed on the variety of the therapeutic approaches and specific methods of the workflow with above mentioned target group. The monography is divided into five thematic units involving four partial chapters. The introductory part is focused on the inclusive education outcomes and the second part deals with the it´s forms. The third part is dedicated to the specifics and selected methods used in the educational proces with the pupils having specific needs. Fourth part gives us an idea about the therapetutic approaches to these individuals. The final unit analyse the employment of the special education field graduates and it also includes the topic of the special education teacher psychohygiene.
Návaznosti
MUNI/A/1183/2016, interní kód MU |
|