TROMBIKOVÁ, Martina. Zum Musikalischen von Michael Stavaričs Roman Böse Spiele. In Bartl, Andrea; Brendel-Perpina Ina. Ästhetische Grenzüberschreitungen. Eine literaturwissenschaftliche und literaturdidaktische Erschließung des Werks von Michael Stavarič. Würzburg: Verlag Königshausen & Neumann, 2018, s. 103-122. ISBN 978-3-8260-6492-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zum Musikalischen von Michael Stavaričs Roman Böse Spiele
Název česky Muzikálnost v románě Böse Spiele Michaela Stavariče
Název anglicky The Musicality in the Novel Böse Spiele by Michael Stavarič
Autoři TROMBIKOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Würzburg, Ästhetische Grenzüberschreitungen. Eine literaturwissenschaftliche und literaturdidaktische Erschließung des Werks von Michael Stavarič, od s. 103-122, 20 s. 2018.
Nakladatel Verlag Königshausen & Neumann
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00102883
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-8260-6492-0
Klíčová slova česky muzikálnost; lyrický jazyk; rytmus; rýmy; refrén; román; Böse Spiele; Michael Stavarič; gender tematika
Klíčová slova anglicky musicality; lyrical language; rhythm; rhymes; refrain; novel; Böse Spiele; Michael Stavarič; gender
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Trombiková, Ph.D., učo 218028. Změněno: 18. 12. 2020 11:28.
Anotace
In dieser Studie untersucht die Autorin einen Aspekt, der in Stavaričs Werk bisher übersehen wurde: das Musikalische dieser Texte. Es handelt sich um eine detaillierte sprachwissenschaftliche Analyse, in der das Musikalische in der Mikro- wie der Makrostruktur des Romans untersucht wird. Der Beitrag fragt - auch in Kombination mit Lyrik-Theorien - nach der Rhythmik, Reimung, Refrainführung, Wiederholungsstruktur etc. des Textes. Das Schlusskapitel des Beitrags eröffnet die weitere Frage nach der Sonderstellung der Sprach-Musikalität von Böse Spiele im Gesamtwerk des Autors.
Anotace česky
Autorka studie se zabývá aspektem, který byl ve Stavaričově tvorbě prozatím přehlížen: muzikálností jeho textů. Jedná se o detailní jazykovědnou analýzu, v níž je muzikálnost zkoumána v mikro- a makrostruktuře románu. Autorku článku zajímá - i v kombinaci s teoriemi lyriky - rytmus, rýmování, refrén, opakování (apod.) textu. V závěrečné kapitole článku autorka konstatuje specifické postavení jazykové muzikálnosti románu Böse Spiele v kontextu celé tvorby Michaela Stavariče.
Anotace anglicky
The aim of this treatise is to answer the question about an aspect, which was in Stavaričs work so far ignored: about the musicality of his texts. This is a detailed linguistic analysis. The musicality is here analysed in the micro- and macrostructure of the novel. The author of this article is interested - in the combination with the lyric poetry theories - in rhythms, rhyme, refrain, repetition (etc.) of the text. The aim of the end of the article is to answer the question about the specific position of the language musicality in the novel Böse Spiele in the work of Michael Stavarič.
Návaznosti
MUNI/A/1033/2017, interní kód MUNázev: Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a archivní práce a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům (Akronym: Vývojové tendence)
Investor: Masarykova univerzita, Vývojové tendence německého jazyka a německé literatury se zahrnutím česko-německé problematiky a archivní práce a s přesahem k nordistickým a nederlandistickým aspektům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 09:49