JUŘÍK, Vojtěch, Čeněk ŠAŠINKA, Lukáš HERMAN, Zdeněk STACHOŇ, Petr KUBÍČEK, Pavel UGWITZ a Milan DOLEŽAL. Interakce s virtuálním 3D prostředím : od senzomotoriky ke kognici. Online. In Šašinka, Čeněk; Strnadová, Alžběta; Šmideková, Zuzana; Juřík, Vojtěch. Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 35-37. ISBN 978-80-88123-24-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interakce s virtuálním 3D prostředím : od senzomotoriky ke kognici
Název anglicky Interaction with 3D environment : exploring sensory-motor to cognition
Autoři JUŘÍK, Vojtěch (203 Česká republika, garant, domácí), Čeněk ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí), Lukáš HERMAN (203 Česká republika, domácí), Zdeněk STACHOŇ (203 Česká republika, domácí), Petr KUBÍČEK (203 Česká republika, domácí), Pavel UGWITZ (203 Česká republika, domácí) a Milan DOLEŽAL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků, od s. 35-37, 3 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50101 Psychology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00102893
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-88123-24-8
Klíčová slova česky virtuální realita; 3D zobrazení; VR technologie; psychologie
Klíčová slova anglicky vitual reality; 3D geovisualization; VR technologies; psycholgy
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 2. 5. 2019 14:29.
Anotace
Technologie emulující virtuální realitu nabývají různých forem, přičemž tyto specifické formy definují limity vnímání a interakce s virtuálním obsahem. Na základě použité technologie nejsou různá 3D uživatelská rozhraní ekvivalentní v možnostech interakce a určité nastavení vstupů a výstupů takového rozhraní ovlivňuje proces interakce člověka s počítačem, stejně jako kognitivní procesy.
Anotace anglicky
There are various types of technologies for virtual reality and these specific types determine limits and principles of human perception and interaction with virtual content. These various types of technologies are not equivalent in possibilities of interaction and their specific setting influences widely human-computer interaction process as well as cognitive processes.
Návaznosti
MUNI/A/1251/2017, interní kód MUNázev: Integrovaný výzkum environmentálních změn v krajinné sféře Země III
Investor: Masarykova univerzita, Integrovaný výzkum environmentálních změn v krajinné sféře Země III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/M/0846/2015, interní kód MUNázev: Vliv metod kartografické vizualizace na úspěšnost řešení praktických a výukových prostorových úloh
Investor: Masarykova univerzita, Vliv metod kartografické vizualizace na úspěšnost řešení praktických a výukových prostorových úloh, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:31