Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1420898, author = {Holíková, Klára}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-1-46}, keywords = {teacher’s self conception; YouTube; educational video; teacher’s self-esteem; multiple case study; netnographic methodology}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Mezi učitelstvím a youtuberstvím : profesní sebepojetí učitelů publikujících vzdělávací videa na YouTube}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/9162}, volume = {28}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1420898 AU - Holíková, Klára PY - 2018 TI - Mezi učitelstvím a youtuberstvím : profesní sebepojetí učitelů publikujících vzdělávací videa na YouTube JF - Pedagogická orientace VL - 28 IS - 1 SP - 46-71 EP - 46-71 SN - 12114669 KW - teacher’s self conception KW - YouTube KW - educational video KW - teacher’s self-esteem KW - multiple case study KW - netnographic methodology UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/9162 L2 - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/9162 N2 - V současnosti narůstá význam platforem pro sdílení videí, které mají velké množství uživatelů včetně učitelů. Cílem této studie je zjistit, jak se promítá publikování vzdělávacích videí na YouTube do profesního sebepojetí učitelů. Pro zodpovězení této otázky je využito kvalitativní metodologie, konkrétně designu vícepřípadové studie explorativního charakteru. Pro studii jsou záměrně vybrány dva odlišné případy učitelů. Hlavním kritériem výběru je jejich vysoká publikační aktivita na YouTube (30 a více videí) a sledovanost videí (400 000 a více zhlédnutí), s tím je spojená informační bohatost jejich kanálů. Zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s učiteli. K triangulaci těchto dat slouží data zveřejněná učiteli na jejich YouTube kanálech (videa a komentáře), která jsou zpracována prostřednictvím netnografické metodologie. Při kvalitativní analýze jsou využity analytické metody zakotvené teorie. Výsledky studie ukázaly, že vybraní učitelé začali YouTube využívat, aby lépe zprostředkovali obsah výuky svým žákům. Pozitivní reakce na jejich videa od uživatelů YouTube mimo okruh jejich žáků postupně ovlivňuje jejich chování na YouTube. Nejvýraznějším znakem profesního sebepojetí vybraných učitelů je pozitivní sebeoceňování, které se utváří na základě interakcí na YouTube a promítá se i do jejich pedagogické činnosti. ER -
HOLÍKOVÁ, Klára. Mezi učitelstvím a youtuberstvím : profesní sebepojetí učitelů publikujících vzdělávací videa na YouTube. \textit{Pedagogická orientace}. 2018, roč.~28, č.~1, s.~46-71, 27 s. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-1-46.
|