p 2018

Lost in translation? Few comments on basics of Museum Didactics

MRÁZOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Lost in translation? Few comments on basics of Museum Didactics

Název česky

Ztraceno v překladu? Několik poznámek k základům muzejní didaktiky

Autoři

MRÁZOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

12th Summer School of Museology, University of Primorska 2018, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00103036

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

muzejní pedagogika; muzejní didaktika; muzeologie; interpretace

Klíčová slova anglicky

museum education; museum didactics; museology; interpretation

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 21. 1. 2019 11:07, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

No doubt, that museums and heritage sites are a kind of memory of our society. Memory illustrated by many objects, pictures, words…chosen, showed and written by museum professionals…and not always easy to understand for visitors. Awareness of basic didactic principles in connection with specificity of museum and heritage environment can help with this kind of translation from serious scientific information to the joyful and useful knowledge in our daily life. The lecture deals with specificity of museum environment in case of museum education and the place of didactics in museum work.

Česky

Není pochyb, že muzea a památky jsou určitým typem paměti společnosti. Paměti ilustrované mnoha objekty, obrazy, slovy vybranými, zprostředkovávanými a napsanými muzejními profesionály. Ne vždy jsou tato sdělení srozumitelná pro návštěvníky. Znalost základních didaktických principů ve spojení se specifickým prostředím muzeí a památkové péče mohou pomoci s překladem těchto sdělení z vědeckého jazyka do populárně naučné formy. Lekce se zabývá specifiky muzejního prostředí se zřetelem ke vzdělávání a didaktické práci v muzeu.