2018
Lost in translation? Few comments on basics of Museum Didactics
MRÁZOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Lost in translation? Few comments on basics of Museum Didactics
Název česky
Ztraceno v překladu? Několik poznámek k základům muzejní didaktiky
Autoři
MRÁZOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
12th Summer School of Museology, University of Primorska 2018, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovinsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00103036
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
muzejní pedagogika; muzejní didaktika; muzeologie; interpretace
Klíčová slova anglicky
museum education; museum didactics; museology; interpretation
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 21. 1. 2019 11:07, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
No doubt, that museums and heritage sites are a kind of memory of our society. Memory illustrated by many objects, pictures, words…chosen, showed and written by museum professionals…and not always easy to understand for visitors. Awareness of basic didactic principles in connection with specificity of museum and heritage environment can help with this kind of translation from serious scientific information to the joyful and useful knowledge in our daily life. The lecture deals with specificity of museum environment in case of museum education and the place of didactics in museum work.
Česky
Není pochyb, že muzea a památky jsou určitým typem paměti společnosti. Paměti ilustrované mnoha objekty, obrazy, slovy vybranými, zprostředkovávanými a napsanými muzejními profesionály. Ne vždy jsou tato sdělení srozumitelná pro návštěvníky. Znalost základních didaktických principů ve spojení se specifickým prostředím muzeí a památkové péče mohou pomoci s překladem těchto sdělení z vědeckého jazyka do populárně naučné formy. Lekce se zabývá specifiky muzejního prostředí se zřetelem ke vzdělávání a didaktické práci v muzeu.