Detailed Information on Publication Record
2018
Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
WILDMANNOVÁ, MirkaBasic information
Original name
Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
Name in Czech
Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
Name (in English)
Social innovation as a basic element of social enterprise development
Authors
WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, p. 740-747, 8 pp. 2018
Publisher
MUNI PRESS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/18:00103053
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-8969-3
UT WoS
000583803900098
Keywords (in Czech)
Sociální inovace - sociální podnik - konkurenceschopnost
Keywords in English
Social innovation social entrepreneurship competitiveness
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 18/6/2018 14:23, Ing. Mirka Wildmannová, Ph.D.
V originále
Sociální inovace mají zásadní význam pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Sociální inovace jsou poměrně starším fenoménem, avšak do popředí pozornosti a diskusí se začaly dostávat až v posledních letech. V České republice je zavádění sociálních inovací podpořeno projekty z Evropského sociálního fondu, stejně tak rozvoj sociálních podniků. Sociální podniky jsou v dnešní době považovány za jeden z typických reprezentantů sociálních inovací. Cílem příspěvku je ověřit tezi, zda jsou sociální podniky inovativní a zároveň odpovědět na otázku, do jaké míry vybrané sociální podniky využívají pravidelně sociální inovace. Výzkum byl realizován na vzorku sociálních podniků v České republice a na Slovensku. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že sociální podniky jsou nuceny inovovat, aby si udržely konkurenceschopnost na trhu a zároveň si udržely zájem svých zákazníků.
In English
Social innovation is essential for the economic and social development of society. Social innovation is a relatively old phenomenon, but to the forefront of attention and discussion have only begun to get in last years. In the Czech Republic, the implementation of social innovation is supported by projects from the European Social Fund, as well as the development of social enterprises. Social enterprises are nowadays regarded as one of the typical representatives of social innovation. The aim of the paper is to verify the thesis that social enterprises are innovative and at the same time to answer the question of the extent to which selected social enterprises regularly use social innovations. The survey was carried out on a sample of social enterprises in the Czech Republic and Slovakia. The questionnaire survey showed that social enterprises are forced to innovate in order to maintain their competitiveness on the market while retaining the interest of their customers.
Links
MUNI/A/1018/2017, interní kód MU |
|