PERSIA, Fabio, Mouzhi GE a Daniela D'AURIA. How to exploit Recommender Systems in Social Media. Online. In Proceedings of the IEEE 19th International Conference on Information Reuse and Integration for Data Science. Salt Lake City: IEEE, 2018, s. 537-541. ISBN 978-1-5386-2659-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to exploit Recommender Systems in Social Media
Autoři PERSIA, Fabio (380 Itálie), Mouzhi GE (156 Čína, garant, domácí) a Daniela D'AURIA.
Vydání Salt Lake City, Proceedings of the IEEE 19th International Conference on Information Reuse and Integration for Data Science, od s. 537-541, 5 s. 2018.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00103078
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5386-2659-7
Doi http://dx.doi.org/10.1109/IRI.2018.00085
UT WoS 000442457000077
Klíčová slova anglicky social media; recommender system; media recommendations; social media applications
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 29. 4. 2019 07:00.
Anotace
The rapid increase and widespread of social media data have created new research challenges and opportunities for social media recommender systems, which are designed to recommend personalized, interesting, credible social media content with possible social impact. However, due to complexity in social network and new media interaction, the research of social media recommender systems is still on its initial stage. Therefore, this paper aims to review the state-of-the-art research that are related to social media recommender systems, and identify the critical factors for building new social media recommender systems. Our results show that relevance, validity, popularity, credibility and social impact are considered to be the 5 important factors for social media recommender systems.
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 00:03