NEČASOVÁ, Mirka. Teaching social work supervision to part-time students of distance studies : challenges and opportunities. Social Work Education. Taylor & Francis, 2018, roč. 37, č. 6, s. 731-745. ISSN 0261-5479. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02615479.2018.1487549.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching social work supervision to part-time students of distance studies : challenges and opportunities
Autoři NEČASOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Social Work Education, Taylor & Francis, 2018, 0261-5479.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50403 Social topics
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW článek
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00103117
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/02615479.2018.1487549
UT WoS 000439820400005
Klíčová slova anglicky Social work; supervision; Balint Group; blended learning; continuing professional development
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 17. 1. 2019 11:49.
Anotace
Supervision provides a forum for social workers to reflect on their practice with respect to increasing the quality of their work. To fulfil the objective of supervision, some conditions are needy: first of all, a confidential relationship between supervisor and supervisee and, second, a safe and supportive environment. It is a question whether it is possible to cover such demanding conditions when teaching supervision to part-time students of distance studies. The aim of this article is thus to discuss the challenges and opportunities of teaching social work supervision in the form of blended learning where diverse elements of distance learning are used (e.g. rare face-to-face contact with teachers and other students, online written assignments and online feedback replacing the face-to-face contact of the full-time students). The author shares her experience from the teaching of a one-term course of supervision at the master’s level of the Social Work part-time distance studies programme. The analysis of the students’ written reflections of the Balint supervision group session shows that, even within the above-mentioned form of education, it is possible to fulfil a specific level of the main supervision objectives. Some suggestions for optimizing this supervision method within the distance studies are presented in the conclusion.
Návaznosti
MUNI/A/1149/2016, interní kód MUNázev: Výzkumné projekty s publikačním záměrem v oblasti Sociální politika a sociální práce
Investor: Masarykova univerzita, Výzkumné projekty s publikačním záměrem v oblasti Sociální politika a sociální práce, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 6. 6. 2024 19:46