SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ. Customer satisfaction and different evaluation of it by companies. Economic Research-Ekonomska Istraživanja. Taylor & Francis, 2018, roč. 31, č. 1, s. 1330-1350. ISSN 1331-677X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2018.1484786.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Customer satisfaction and different evaluation of it by companies
Autoři SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Economic Research-Ekonomska Istraživanja, Taylor & Francis, 2018, 1331-677X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.381
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00103123
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2018.1484786
UT WoS 000436392400004
Klíčová slova anglicky self-evaluation of enterprises; customer satisfaction; product quality; company performance; financial ratios; customisation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 4. 4. 2019 09:35.
Anotace
The aim of this article is to evaluate customer satisfaction from the perspective of companies in comparison with the perspective of the customers themselves. From the perspective of the company it is necessary to know customer satisfaction, as it is reflected in the company’s performance. The research shows that there are significant differences in the evaluation of customer satisfaction from the perspective of companies and from the perspective of their customers, and that these differences are also reflected in the differences in the performance of the companies. The self-evaluation of companies tends to be overestimated in relation to the evaluation of companies by their customers, regardless of whether the companies are high-performing or low-performing. Customers are better able to distinguish the high-performing companies from the low-performing ones, since the high-performing companies received better evaluation from customers. In contrast, in the self-evaluation of companies, there were no statistically significant differences between the high-performing and low-performing companies. Companies evaluate customer satisfaction incorrectly regardless of their level of performance. Even if the evaluation of customer satisfaction from the company’s perspective is generally overestimated in comparison with the view of customers, some factors of satisfaction are, at least concerning the trends, in agreement with both perspectives, that is, those of the customers and the companies.
Návaznosti
MUNI/A/0799/2013, interní kód MUNázev: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru Marcollová, D. 10. 7. 2020

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf?info
Vloženo
Pá 10. 7. 2020 13:33, Mgr. Daniela Marcollová

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148
  • osoba doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544
  • osoba doc. Mgr. Maria Králová, Ph.D., učo 18650
Atributy
 

Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,4 MB
Hash md5
32a8b12f00f2b9cc3f057d37a05bece0
Vloženo
Pá 10. 7. 2020 13:33

Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1422268/Customer_satisfaction_and_different_evaluation_of_it_by_companies_final_text.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
73,6 KB
Hash md5
997236f3353ae3cc84b9ca0a2fc70b19
Vloženo
Pá 10. 7. 2020 13:38
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 26. 5. 2024 22:08