2018
The GLOBE Program : Long-term memories of program-relevant experience
WINKLEROVÁ, Karolína, Jan ČINČERA, Šárka KŘEPELKOVÁ a Roman KROUFEKZákladní údaje
Originální název
The GLOBE Program : Long-term memories of program-relevant experience
Autoři
WINKLEROVÁ, Karolína (203 Česká republika, domácí), Jan ČINČERA (203 Česká republika, garant, domácí), Šárka KŘEPELKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Roman KROUFEK
Vydání
Journal of environmental education, Abingdon, Taylor & Francis, 2018, 0095-8964
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 2.040
Kód RIV
RIV/00216224:14230/18:00103143
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000437723900004
Klíčová slova anglicky
evaluation; GLOBE; personal meaning; qualitative; retrospective program evaluation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 7. 2018 10:09, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
The study analyzes the meaning attributed to the GLOBE program by its former participants. The data were collected by conducting interviews with 19 adult respondents who left the program at least five years ago. The respondents interpreted the program as a strong community shaped by routine as well as extraordinary program activities and by their relationships. The respondents linked their GLOBE experience with the feeling of being part of something meaningful. The program provided them with a special privilege to experience something different from their non-participating peers. Their participation in the program influenced the respondents’ future life and in some cases their professional career. The study discusses the implications in respect to environmental education practice.