J 2018

Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?

HRONOVÁ, Tereza a Adéla SOURALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?

Autoři

HRONOVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a Adéla SOURALOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

International Journal of Care and Caring, Bristol, Policy Press, 2018, 2397-8821

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50401 Sociology

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/18:00103158

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000523190100006

Klíčová slova anglicky

eldercare; for-profit agencies; burdenisation; marketisation

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 11. 2018 12:16, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.

Návaznosti

MUNI/A/1151/2015, interní kód MU
Název: Zdraví, stárnutí, bydlení a sexualita (Akronym: HealAgeHouSex)
Investor: Masarykova univerzita, Zdraví, stárnutí, bydlení a sexualita, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty

Přiložené soubory

Hronova_Souralova.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru