2018
Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?
HRONOVÁ, Tereza a Adéla SOURALOVÁZákladní údaje
Originální název
Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?
Autoři
HRONOVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a Adéla SOURALOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
International Journal of Care and Caring, Bristol, Policy Press, 2018, 2397-8821
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50401 Sociology
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/18:00103158
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000523190100006
Klíčová slova anglicky
eldercare; for-profit agencies; burdenisation; marketisation
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 11. 2018 12:16, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.
Návaznosti
MUNI/A/1151/2015, interní kód MU |
|