LOLLOK, Marek. Peter Gábor a jeho ostravská stopa. In Karol Mišovic. Česká a slovenská vzájomnosť v profesionálnom divadle po roku 1993. 1. vyd. Bratislava: Divadelný ústav, 2018, s. 51-60. ISBN 978-80-8190-028-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Peter Gábor a jeho ostravská stopa
Název anglicky Peter Gábor and his Ostrava footprint
Autoři LOLLOK, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Česká a slovenská vzájomnosť v profesionálnom divadle po roku 1993, od s. 51-60, 10 s. 2018.
Nakladatel Divadelný ústav
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00103205
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8190-028-0
Klíčová slova česky Peter Gábor; divadlo; Ostrava
Klíčová slova anglicky Peter Gábor; theatre; Ostrava
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 4. 2019 15:10.
Anotace
Text se věnuje režijní tvorbě Petera Gábora v ostravských divadlech, zejména v Národním divadle Moravskoslezském, se kterým spolupracuje od r. 1993, a kde byl od r. 2012 do roku 2017 uměleckým šéfem činohry, a v Komorní scéně Aréně, kde doposud pohostinsky režíroval třikrát. Při rekapitulaci režisérových nejvýraznějších inscenací se pokoušíme sledovat hlavní oblasti jeho zájmu, typické inscenační (režijní) postupy, případně jiné nápadné a pravidelně se vyskytující prvky, a dospět tak pojmenování obecnějších znaků jeho režijního rukopisu. Některé závěry konfrontujeme s názory a postoji Petera Gábora vyjádřenými v polostrukturovaném interview zpracovaném pro tuto příležitost.
Anotace anglicky
The text focuses on Peter Gábor's directorial work in Ostrava's theaters, especially in the Moravian-Silesian National Theater, which he lead from 2012 till 2017 as a main director, and at the Aréna Chamber Theater, where he has directed three times. When recapitalizing the most influential director's productions, we try to observe the main areas of his interest, typical production techniques, or other prominent and regular elements, in order to name some of the general features of his directorial manuscript. Our conclusions are consulted with Peter Gábor himself who was interviewed by this occasion.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:05