D 2018

Customer Product Returns – Feedback and Knowledge Management

KLAPALOVÁ, Alena

Základní údaje

Originální název

Customer Product Returns – Feedback and Knowledge Management

Autoři

KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Delft, Proceedings from the 13th International Forum on Knowledge Asset Dynamics, od s. 926-949, 24 s. 2018

Nakladatel

Institute of Knowledge Asset Management

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00101057

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-88-96687-11-6

Klíčová slova anglicky

Product returns; Feedback; Knowledge management; Continuous learning and improvement; Soft Systems Methodology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 10. 2018 14:34, doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.

Anotace

V originále

The purpose of this paper is to provide multidimensional understaning of the management of feedback from customer product returns (warranty claism and complaints specifically) as well as of the management practices that enable the emergence of product returns in the context of knowledge management.Understanding of feedback concept for the purpose of product returns avoidance management and its linkages with knowledge management through the theoretical review was performed in the first stage of research. Second, Soft Systems Methodology (SSM) to analyse the very complex situation, as the product returns do present, provided the conceptual framework for empirical research (McKay and Marshall, 2011). Research itself was realized in the small printing company. SSM is the systemic approach that helps to uncover multidimensional character of any problematic situation in any social system through the involvement of different actors and their different views and to bring some solutions.Paper presents how this methodology can be used when dealing with the origin and disposal of customer product returns to utilize feedback from product returns and to turn tacit knowledge into the explicit one to minimise or reduce these returns within and across the boundaries of a company.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování