KOPEČNÝ, Petr a Ondřej VÁCHA. Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s LMP. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2018, roč. 28, č. 1, s. 27-36. ISSN 1211-2720.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s LMP
Název anglicky Approaches to Development of the Communication Skills of Pupils with Mild Intellectual Disability
Autoři KOPEČNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Ondřej VÁCHA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Speciální pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2018, 1211-2720.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00103253
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky communication ability; supporting material; mild intellectual disability; speech therapy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Změněno: 13. 7. 2018 12:22.
Anotace
Článek tematizuje problematiku vzdělávání žákyň a žáků s lehkým mentálním postižením v souvislosti s rozvojem komunikačních schopností v rámci vyučování. V souladu s výzkumy zaměřujícími se na osoby s mentálním postižením a jejich komunikační deficity text nabízí výsledky kvalitativní analýzy informací získaných od pedagogů prvního stupně základních škol pro žákyně a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky šetření reflektují využití podpůrných materiálů a přístupů ke stimulaci komunikačních schopností žákyň a žáků se sníženým intelektem.
Anotace anglicky
The article deals with the education of pupils with mild intellectual disability in connection with the development of communication skills of teaching process. According to research focused on people with intellectual disability and their communication deficits, the text offers results of a qualitative analysis of informations obtained from primary school teachers for pupils with special educational needs. The results of the survey reflect the use of supporting materials and approaches to stimulate the communication abilities of pupils with intellectual disability.
Návaznosti
MUNI/A/1151/2017, interní kód MUNázev: Zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb žákyň a žáků základní školy
Investor: Masarykova univerzita, Zohledňování speciálních vzdělávacích potřeb žákyň a žáků základní školy, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 08:24