k 2018

Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP

KUBRICKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP

Název česky

Nedogmatický přístup k výuce DOGME v ESP

Autoři

KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

FROM THEORY TO PRACTICE IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES 2018, Zagreb, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/18:00103261

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

Dogme; ESP; scaffoldingové strategie; tvorba sylabu; terciální vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Dogme; ESP; scaffolding; syllabus design; tertiary education
Změněno: 23. 4. 2019 17:03, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this material-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students´ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered. Special attention is paid to various types of scaffolding provided to students by the teacher as well as other students.

Česky

Příspěvek se zabývá principy přístupu Dogme ve výuce anglického jazyka pro specifické účely na terciální úrovni. Autorka popisuje tento přístup jako vhodný pro výuku na tomto stupni s ohledem na fakt, že studenti již mají povědomí o svých potřebách ve studiu cizího jazyka a dokáží do procesu učení zapojit své (budoucí) profesní identity. Autorka také pojednává o dopadu prvků Dogme na autonomii a zapojení studentů a dokládá to příklady z kurzu AJ pro trenéry. Zvláštní pozornost je věnována různým typům scaffoldingu ve výuce.