2018
Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP
KUBRICKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP
Název česky
Nedogmatický přístup k výuce DOGME v ESP
Autoři
KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
FROM THEORY TO PRACTICE IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES 2018, Zagreb, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/18:00103261
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
Dogme; ESP; scaffoldingové strategie; tvorba sylabu; terciální vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Dogme; ESP; scaffolding; syllabus design; tertiary education
Změněno: 23. 4. 2019 17:03, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this material-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students´ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered. Special attention is paid to various types of scaffolding provided to students by the teacher as well as other students.
Česky
Příspěvek se zabývá principy přístupu Dogme ve výuce anglického jazyka pro specifické účely na terciální úrovni. Autorka popisuje tento přístup jako vhodný pro výuku na tomto stupni s ohledem na fakt, že studenti již mají povědomí o svých potřebách ve studiu cizího jazyka a dokáží do procesu učení zapojit své (budoucí) profesní identity. Autorka také pojednává o dopadu prvků Dogme na autonomii a zapojení studentů a dokládá to příklady z kurzu AJ pro trenéry. Zvláštní pozornost je věnována různým typům scaffoldingu ve výuce.