2018
How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse
ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
EERA Summer School 2018. Qualitative and Mixed Methods Research Designs. From designing to publishing, 9 - 13 July 2018, Brno, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00101066
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
classroom discourse; mixed methods research; educational communication; indicators of dialogic teaching; app for quantitative data collection
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 10:42, Mgr. Igor Hlaváč
Anotace
V originále
Our keynote speech on mixed methods research of classroom discourse aims at beginning and experienced researchers who want to learn more about combining various methodologies in one educational research. We will describe in detail our intervention study on implementation of dialogic teaching realized in last your years. We will show why we decided to do an intervention study, how we designed a teacher development programme, and how we trained teachers in using dialogic approach. We used a quasi-experimental design of intervention study to monitor and measure the change and qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Our lecture has the following aims for participants: (1) to understand the logic of combining methodologies in educational research, (2) to be able to apply some of our methodological discoveries to their own research.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|