p 2018

How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse

ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

EERA Summer School 2018. Qualitative and Mixed Methods Research Designs. From designing to publishing, 9 - 13 July 2018, Brno, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00101066

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

classroom discourse; mixed methods research; educational communication; indicators of dialogic teaching; app for quantitative data collection

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 10:42, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Our keynote speech on mixed methods research of classroom discourse aims at beginning and experienced researchers who want to learn more about combining various methodologies in one educational research. We will describe in detail our intervention study on implementation of dialogic teaching realized in last your years. We will show why we decided to do an intervention study, how we designed a teacher development programme, and how we trained teachers in using dialogic approach. We used a quasi-experimental design of intervention study to monitor and measure the change and qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Our lecture has the following aims for participants: (1) to understand the logic of combining methodologies in educational research, (2) to be able to apply some of our methodological discoveries to their own research.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování