ŠVAŘÍČEK, Roman. Research Ethics in Education : Ethical naivety, sensitivity and practice. In EERA Summer School 2018. Qualitative and Mixed Methods Research Designs. From designing to publishing, 9 – 13 July 2018, Brno. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Research Ethics in Education : Ethical naivety, sensitivity and practice
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání EERA Summer School 2018. Qualitative and Mixed Methods Research Designs. From designing to publishing, 9 – 13 July 2018, Brno, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00103263
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky ethics of educational research; code of conduct
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 11. 4. 2019 14:11.
Anotace
My keynote speech on research ethics in education aims at the beginning and experienced researchers who want to learn more firstly about reasons why we should bother about research ethics, secondly about three basic principles of research ethics, and thirdly about ethical sensitivity. I will show real examples as well as possible scenarios of the ethical dimension of research in education. The role of university research ethics committee will also be discussed. In recent decades, a major shift has occurred in the ethical regulation of social science. One aspect of this is that the focus has moved from professional associations to the organizations in which social are employed: universities, research institutes, and research sites like hospitals. This issue will be subject to scrutiny.
VytisknoutZobrazeno: 25. 5. 2024 20:58