ELLEDEROVÁ, Eva. Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey. GRANT journal. Magnanimitas, 2018, roč. 7, č. 1, s. 27-31. ISSN 1805-0638.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey
Autoři ELLEDEROVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání GRANT journal, Magnanimitas, 2018, 1805-0638.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00103266
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky konstrukční výzkum; učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely; intervence; iterace; konstrukční principy; kategoriální systém hodnotících kritérií; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky design-based research; ESP coursebook; intervention; iteration; design principles; evaluation criteria checklist; questionnaire survey
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D., učo 25940. Změněno: 28. 2. 2019 13:49.
Anotace
The article presents the research methodology and the first results of design-based research of an ESP coursebook carried out in cooperation between the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University and the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology in Brno. Besides the gradual development of the coursebook, design-based research contributes to the development of both a dominant theory, in this case the theory of design and evaluation of ESP coursebooks and new theories leading to an educational reform not only in ESP teaching and learning. The following chapters focus on research design, research tool and samples characteristics, data analysis and interpretation resulting from a questionnaire survey.
Anotace česky
Článek prezentuje výzkumnou metodologii a první výsledky konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, který je realizován ve spolupráci mezi Institutem výzkumu školního vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a Ústavem jazyků Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Kromě postupného vývoje učebnice přispívá konstrukční výzkum k vývoji dominantní teorie, v tomto případě teorie designu a hodnocení učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, a vývoje nových teorií vedoucích k vzdělávací reformě nejen v oblasti vyučování a učení angličtiny pro specifické účely. Následující kapitoly se zaměřují na výzkumný design, charakteristiku výzkumného nástroje a výzkumných vzorků, analýzu dat a interpretaci výzkumných zjištění.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 03:16