2018
Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey
ELLEDEROVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey
Autoři
ELLEDEROVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
GRANT journal, Magnanimitas, 2018, 1805-0638
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00103266
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
konstrukční výzkum; učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely; intervence; iterace; konstrukční principy; kategoriální systém hodnotících kritérií; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
design-based research; ESP coursebook; intervention; iteration; design principles; evaluation criteria checklist; questionnaire survey
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2019 13:49, Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.
V originále
The article presents the research methodology and the first results of design-based research of an ESP coursebook carried out in cooperation between the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University and the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology in Brno. Besides the gradual development of the coursebook, design-based research contributes to the development of both a dominant theory, in this case the theory of design and evaluation of ESP coursebooks and new theories leading to an educational reform not only in ESP teaching and learning. The following chapters focus on research design, research tool and samples characteristics, data analysis and interpretation resulting from a questionnaire survey.
Česky
Článek prezentuje výzkumnou metodologii a první výsledky konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, který je realizován ve spolupráci mezi Institutem výzkumu školního vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a Ústavem jazyků Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Kromě postupného vývoje učebnice přispívá konstrukční výzkum k vývoji dominantní teorie, v tomto případě teorie designu a hodnocení učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, a vývoje nových teorií vedoucích k vzdělávací reformě nejen v oblasti vyučování a učení angličtiny pro specifické účely. Následující kapitoly se zaměřují na výzkumný design, charakteristiku výzkumného nástroje a výzkumných vzorků, analýzu dat a interpretaci výzkumných zjištění.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|