J 2018

Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey

ELLEDEROVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey

Autoři

ELLEDEROVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

GRANT journal, Magnanimitas, 2018, 1805-0638

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00103266

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

konstrukční výzkum; učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely; intervence; iterace; konstrukční principy; kategoriální systém hodnotících kritérií; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

design-based research; ESP coursebook; intervention; iteration; design principles; evaluation criteria checklist; questionnaire survey

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2019 13:49, Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.

Anotace

V originále

The article presents the research methodology and the first results of design-based research of an ESP coursebook carried out in cooperation between the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University and the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology in Brno. Besides the gradual development of the coursebook, design-based research contributes to the development of both a dominant theory, in this case the theory of design and evaluation of ESP coursebooks and new theories leading to an educational reform not only in ESP teaching and learning. The following chapters focus on research design, research tool and samples characteristics, data analysis and interpretation resulting from a questionnaire survey.

Česky

Článek prezentuje výzkumnou metodologii a první výsledky konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, který je realizován ve spolupráci mezi Institutem výzkumu školního vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a Ústavem jazyků Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Kromě postupného vývoje učebnice přispívá konstrukční výzkum k vývoji dominantní teorie, v tomto případě teorie designu a hodnocení učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, a vývoje nových teorií vedoucích k vzdělávací reformě nejen v oblasti vyučování a učení angličtiny pro specifické účely. Následující kapitoly se zaměřují na výzkumný design, charakteristiku výzkumného nástroje a výzkumných vzorků, analýzu dat a interpretaci výzkumných zjištění.

Návaznosti

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Název: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty