SCOLA TELCZ - example of interdisciplinary workshop
BURDOVÁ, Jitka a Olga BÚCIOVÁ. SCOLA TELCZ - example of interdisciplinary workshop. In European Regional InSEA Congress. 2018. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | SCOLA TELCZ - example of interdisciplinary workshop |
Název česky | SCOLA TELCZ - příklad mezioborového workshopu |
Autoři | BURDOVÁ, Jitka a Olga BÚCIOVÁ. |
Vydání | European Regional InSEA Congress, 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | workshop; architektura; spolupráce; mezioborovost |
Klíčová slova anglicky | workshop; architecture; cooperation; interdisciplinarity |
Příznaky | Mezinárodní význam |
Změnil | Změnila: Mgr. Olga Búciová, Ph.D., učo 93605. Změněno: 5. 4. 2019 16:21. |
Anotace |
---|
Architecture interferes with many components of life and its complexity penetrates several areas of human competence. That is why it is important to incorporate the knowledge and know-how of these disciplines, resulting in an architecture that meets functional, aesthetic and sociological requirements and respects the needs of users. The paper was focused on the contribution of education to interdisciplinary cooperation in architecture. It presented one of the examples of interdisciplinary and international cooperation prepared for university students, the SCOLA TELCZ project. The project aims to connect students with different architecture-related expertise and give them space to discuss and exchange experience in a specific assignment. A workshop, held twice a year, involves the National Heritage Institute in Telcz, Donau University Krems, Czech Technical University in Prague and Masaryk University in Brno. The workshop is attended by experts and students in the fields of architecture, garden architecture, art history, art education and art mediation and sociology. Students works on their own redesign of a building or location in Telcz. Furthermore selected lectures and excursions are organised during their stay in Telcz. |
Anotace česky |
---|
Architektura zasahuje do mnoha složek života a svojí komplexností proniká několika obory lidské působnosti. Proto i při jejím vytváření je důležité, aby byly zahrnuty poznatky a know-how těchto oborů, ve výsledku vedoucí k architektuře, jež bude splňovat funkční, estetické a sociologické požadavky a respektovat potřeby uživatelů. Příspěvek se věnoval přínosu vzdělávání k mezioborové spolupráci v architektuře. Představil jeden z příkladů mezioborové a mezinárodní spolupráce připravovaný pro studenty vysokých škol, projekt SCOLA TELCZ. Projekt si klade za cíl spojit studenty různých odborností provázaných architekturou a dát jim prostor k diskuzi a výměně zkušeností při práci na konkrétním zadání. Na workshopu, pořádaném dvakrát ročně, se podílí Národní památkový ústav v Telči, Donau university Krems, České vysoké učení technické v Praze a Masarykova univerzita v Brně. Workshopu se účastní odborníci a studenti oborů architektury, zahradní architektury, dějin umění, učitelství výtvarné výchovy a zprostředkování umění a sociologie. Studenti pracují na ideovém návrhu řešení budovy či lokality v Telči, kde jsou pro ně zároveň připraveny odborné přednášky a exkurze. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1183/2017, interní kód MU | Název: Self-Image - výzkum fenoménu identity v umění a výchově (Akronym: Self-Image) |
Investor: Masarykova univerzita, Self-Image - výzkum fenoménu identity v umění a výchově, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 5. 10. 2024 07:32