LUKAS, Josef a Kateřina LOJDOVÁ. Řízení třídy: přístupy, oblasti, strategie. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2018, roč. 68, č. 2, s. 155-172. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.1180. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1423710, author = {Lukas, Josef and Lojdová, Kateřina}, article_location = {Praha}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.1180}, keywords = {:classroom management; discipline; classroom climate; teacher; teaching interaction}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Řízení třídy: přístupy, oblasti, strategie}, url = {https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1180}, volume = {68}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1423710 AU - Lukas, Josef - Lojdová, Kateřina PY - 2018 TI - Řízení třídy: přístupy, oblasti, strategie JF - Pedagogika VL - 68 IS - 2 SP - 155-172 EP - 155-172 PB - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta SN - 00313815 KW - :classroom management KW - discipline KW - classroom climate KW - teacher KW - teaching interaction UR - https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1180 L2 - https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1180 N2 - Přehledová studie se zabývá systematizací poznatků ke konceptu řízení třídy (classroom management). Řízení třídy představuje jako komplexní fenomén vytváření podmínek pro vyučování a učení, facilitaci procesu učení a hodnocení jeho průběhu a výsledků. Rozmanité zahraniční i domácí teoretické a výzkumné poznatky k této problematice strukturuje do tří obecných dichotomií. První z nich jsou základní přístupy k řízení třídy, které lze označit za behavioristické či humanistické. Druhou dichotomii tvoří oblasti řízení třídy, kterými jsou management chování (behavioral management) a management výuky (instructional management). Třetí dichotomie zahrnuje konkrétnější strategie řízení třídy, které jsou popsány skrze proaktivní a reaktivní přístupy učitele. ER -
LUKAS, Josef a Kateřina LOJDOVÁ. Řízení třídy: přístupy, oblasti, strategie. \textit{Pedagogika}. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2018, roč.~68, č.~2, s.~155-172. ISSN~0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.1180.
|