D 2018

Hudební preference mládeže ve světle hudebně sociologických výzkumů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2012-2017)

SEDLÁČEK, Marek

Základní údaje

Originální název

Hudební preference mládeže ve světle hudebně sociologických výzkumů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2012-2017)

Název česky

Hudební preference mládeže ve světle hudebně sociologických výzkumů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity (2012-2017)

Název anglicky

Musical preferences of youth in the light of musical sociological research of the Faculty of Education of Masaryk University (2012-2017)

Autoři

SEDLÁČEK, Marek (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, TEORIE A PRAXE HUDEBNÍ VÝCHOVY V : Sborník příspěvků z konference studentů doktorandských a magisterských studií a pedagogů hudebního vzdělávání v zemích V4 v roce 2017 v Praze, od s. 359-368, 10 s. 2018

Nakladatel

Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00103302

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7290-978-0

Klíčová slova česky

hudební preference; artificiální hudba; receptivní výchova; soudobá hudba; populární hudba; hudební výchova; poslech hudby

Klíčová slova anglicky

musical preference; classical music; receptive education; contemporary music; popular music; music education; music listening

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 7. 2018 18:02, doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Autor ve svém příspěvku prezentuje výsledky rozsáhlých hudebně sociologických výzkumů, které provedla Katedra hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v posledních šesti letech, na jejichž pozadí byla testována také efektivnost všeobecné hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V této souvislosti se zamýšlí nad současným stavem školní hudební výchovy a jejími důležitými úkoly z hlediska receptivní výchovy.

Anglicky

The author presents in his contribution the results of the extensive musical sociological researches conducted by the Department of Music at the Faculty of Education of Masaryk University in the last six years, which also tested the effectiveness of general music education at elementary and secondary schools. In this context, he contemplates the current state of school music education and its important objectives in terms of receptive education.

Návaznosti

MUNI/A/1201/2016, interní kód MU
Název: Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017
Investor: Masarykova univerzita, Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ - stav v roce 2017, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty