ELLEDEROVÁ, Eva. Design-Based Research of a Coursebook: Results of a Questionnaire Survey. In J. Králík et al. Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, s. 771-781. ISBN 978-80-87952-26-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Design-Based Research of a Coursebook: Results of a Questionnaire Survey
Autoři ELLEDEROVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2018, od s. 771-781, 11 s. 2018.
Nakladatel MAGNANIMITAS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00103369
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87952-26-9
Klíčová slova česky konstrukční výzkum; učebnice; intervence; iterace; kategoriální systém hodnotících kritérií; dotazník; konstrukční principy
Klíčová slova anglicky design-based research; coursebook; intervention; iteration; evaluation criteria checklist; questionnaire; design principles
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D., učo 25940. Změněno: 28. 2. 2019 13:50.
Anotace
The article presents the research methodology and first results of design-based research of a coursebook for English for specific purposes carried out in cooperation between the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University and the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology in Brno. Besides the gradual development of a particular product for education needs, i.e. a coursebook, design-based research contributes to the development of both a dominant theory, in our case the theory of design and evaluation of ESP coursebooks, and new theories leading to an educational reform not only in ESP teaching and learning. The following chapters focus on research design, research tool and samples characteristics, data analysis and interpretation resulting from a questionnaire survey.
Anotace česky
Článek prezentuje výzkumnou metodologii a první výsledky konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, který je realizován ve spolupráci mezi Institutem výzkumu školního vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a Ústavem jazyků Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Kromě postupného vývoje učebnice přispívá konstrukční výzkum k vývoji dominantní teorie, tzn. teorie designu a hodnocení učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, a nových teorií vedoucích k vzdělávací reformě nejen v oblasti vyučování a učení angličtiny pro specifické účely. Následující kapitoly se zaměřují na výzkumný design, charakteristiku výzkumného nástroje a výzkumných vzorků, analýzu dat a interpretaci výzkumných zjištění vyplývajících z dotazníkového šetření.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 10:15