2018
Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe
MAZÁČOVÁ, PavlínaZákladní údaje
Originální název
Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe
Název anglicky
Pedagogical competences of a teaching librarian focusing on self-reflection
Autoři
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
ITlib. Informačné technológie a knižnice, Slovensko, Centrum vedecko-technických informácií SR, 2018, 1336-0779
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00103418
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učící knihovník; pedagogika; sebereflexe; reflexe; knihovnictví
Klíčová slova anglicky
teaching librarian; pedagogy; self-reflection; reflection; librarianship
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 8. 2018 14:05, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se teoreticky zabývá pojetím edukačních kompetencí učícího knihovníka jednak v kontextu (české) Koncepce rozvoje knihoven na léta 2017-2020, jednak v návaznosti na platný dokument ALA v sekci ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians z roku 2016. Stěžejní obsahovou částí článku je pojednání o sebereflexi jako jednom z pilířů úspěšnosti pedagogické práce učícího knihovníka. Cílem článku je fenomén pedagogické reflexe v oborovém diskursu teoreticky uchopit a zároveň otevřít možné tematické výzkumné pole, které transdisciplinárně směřuje z oblasti knihovnictví a informační vědy do pedagogiky a psychologie.
Anglicky
The paper is theoretically concerned with the concept of the educational competences of the teaching librarian both in the context of the Czech Library Development Concept for the years 2017-2020 and in connection with the valid ALA document in the section ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians from 2016. The main content of the paper is a treatise self-reflection as one of the pillars of success of the work of the teaching librarian. The aim of the paper is to theoretically capture the phenomenon of pedagogical reflection in the field of discourse and at the same time to open a possible transdisciplinary research field, which goes from the field of librarianship and information science to pedagogy and psychology.