MUSILOVÁ, Martina. Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht. Stanislavski Studies. Routledge Taylors & Francis Online, 2018, Volume 6, č. 1, s. 79-83. ISSN 2056-7790.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stanislavski in Dialogical Acting with the Inner Partner – In the Neighbourhood with Brecht
Název česky Stanislavskij v Dialogickém jednání s vnitřním partnerem - V sousedství s Brechtem
Autoři MUSILOVÁ, Martina.
Vydání Stanislavski Studies, Routledge Taylors & Francis Online, 2018, 2056-7790.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Stanislavskij, Brecht, Vyskočil, herectví, Dialogické jednání s vnitřním partnerem, distancování
Klíčová slova anglicky Stanislavski, Brecht, Vyskočil, acting, Dialogical Acting with the Inner Partner, experiencing, distancing
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: doc. MgA. David Drozd, Ph.D., učo 16452. Změněno: 20. 1. 2019 02:23.
Anotace
The study introduces a discipline, Dialogical Acting with the Inner Partner, which explores a double existence of an actor in the role and the ability of identifying with the role or distancing from it. The principle of identifying corresponds with Stanislavski’s concept of acting of experiencing and the truthful presence on the stage. The principle of distancing is based on anti-illusionist principles of Brechtian and Russian avant-garde theatre. The integration of these antithetic principles is enabled by the actor’s inner partner (inner spectator) which is understood as an integral component of a triadic concept, author–actor–spectator. The discipline was founded by Czech alternative actor, writer and pedagogue Ivan Vyskočil.
Anotace česky
Studie seznamuje s disciplínou Dialogické jednání s vnitřním partnerem, která využívá dvojí existenci herce v roli a možnosti identifikace se s rolí nebo distancování se od ní. Princip identifikace koresponduje se Stanislavského konceptem herectví prožívání a pravdivé přítomnosti na jevišti. Princip distancování se se opírá o antiiluzivní principy brechtovského divadla a divadla ruské avantgardy. Integraci těchto protichůdných principů umožňuje herci vnitřní partner (vnitřní divák), který je chápán jako integrální součást triadického konceptu autor.herec-divák. Disciplína Dialogické jednání s vnitřním partnerem byla založena českým hercem, spisovatelem a pedagogem Ivanem Vyskočilem.
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 00:20