2018
Je RVP mrtvý dokument?
VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Je RVP mrtvý dokument?
Název česky
Je RVP mrtvý dokument?
Název anglicky
Is a FEP dead document?
Autoři
Vydání
1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, od s. 175-181, 7 s. 2018
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-261-0797-2
Klíčová slova česky
Rámcový vzdělávací program; revize
Klíčová slova anglicky
Framework Education Program; changes
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2019 10:17, Dana Nesnídalová
V originále
Rámcový vzdělávací program je v současnosti pod stále větší palbou kritiky kvůli tomu, jakým způsobem je roztříštěna úroveň znalostí, vědomostí a dovedností žáků jednotlivých škol, ať už základních nebo středních. V současnosti je RVP aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory pokud jsou, tak jen minimální. Pomocí meta-výzkumu shrneme data, která RVP mohou postavit do jiného světla.
Anglicky
The Framework Education Program is currently under increasing criticism of the way in which the level of knowledge, cognition and skills of pupils in each school, whether basic or secondary, is fragmented. At present, the FEP is updated, but the range of expected outcomes and curriculum is mostly increased, but there is no reduction of any unnecessary content. Adjustment of links between disciplines is only minimal. Using meta-research, we summarize the data that the FEP can put in another light.