D 2018

Je RVP mrtvý dokument?

VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

Je RVP mrtvý dokument?

Název česky

Je RVP mrtvý dokument?

Název anglicky

Is a FEP dead document?

Vydání

1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, od s. 175-181, 7 s. 2018

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0797-2

Klíčová slova česky

Rámcový vzdělávací program; revize

Klíčová slova anglicky

Framework Education Program; changes

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2019 10:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Rámcový vzdělávací program je v současnosti pod stále větší palbou kritiky kvůli tomu, jakým způsobem je roztříštěna úroveň znalostí, vědomostí a dovedností žáků jednotlivých škol, ať už základních nebo středních. V současnosti je RVP aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory pokud jsou, tak jen minimální. Pomocí meta-výzkumu shrneme data, která RVP mohou postavit do jiného světla.

Anglicky

The Framework Education Program is currently under increasing criticism of the way in which the level of knowledge, cognition and skills of pupils in each school, whether basic or secondary, is fragmented. At present, the FEP is updated, but the range of expected outcomes and curriculum is mostly increased, but there is no reduction of any unnecessary content. Adjustment of links between disciplines is only minimal. Using meta-research, we summarize the data that the FEP can put in another light.

Přiložené soubory