SLÁDEK, Petr a Jan VÁLEK. Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR. In Ota Kéhar. Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018, s. 151-166. ISBN 978-80-261-0797-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
Název česky Jaké jsou možné příčiny výsledků šetření TIMSS, PISA a TALIS v ČR
Název anglicky What Are the Possible Causes of TIMSS, PISA and TALIS Surveys Results in the Czech Republic
Autoři SLÁDEK, Petr a Jan VÁLEK.
Vydání 1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, od s. 151-166, 16 s. 2018.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-261-0797-2
Klíčová slova česky TIMSS; PISA; TALIS
Klíčová slova anglicky TIMSS; PISA; TALIS
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Změněno: 18. 9. 2018 09:14.
Anotace
Nelichotivé výstupy posledních šetření TIMSS a PISA v ČR, zjišťujících výsledky vzdělávání žáků, zejména v přírodních vědách, vedou nutně k analýze příčin tohoto stavu. Vedle ostatních faktorů se na základě rozboru obou zpráv zdá být nejdůležitějším prvkem zjištěné úrovně přírodovědné gramotnosti aktuální stav pedagogického sboru. Jde zejména o věkovou strukturu a specializaci učitelů pro první stupeň základní školy, u patnáctiletých žáků pak data z šetření ukazují na nízkou aprobovanost učitelů předmětů fyzika a chemie.
Anotace anglicky
Not very exhilarating outcomes of then recent TIMSS and PISA surveys in the Czech Republic, reporting on the results of pupils' education, especially in science, lead inevitably to analyze the causes of this state. The most important factor influencing the level of the scientific literacy seems to be the current status of the teaching staff. The analysis of both reports indicates that this is particularly due to the age structure and specialization of teachers for primary school and to the low number of science teachers with appropriate qualification in physics and chemistry at lower secondary schools.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 01:27