2018
Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View
JANÍKOVÁ, MarcelaZákladní údaje
Originální název
Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View
Název česky
Učitelské vzdělávání pohledem začínajících učitelů tělesné výchovy
Autoři
JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Montenegro, Physical Education in Secondary School Researches – Best Practices – Situation, od s. 79-87, 9 s. Mimo ediční řady, 2018
Nakladatel
Faculty of Sport and Physical Education of University of Montenegro, Montenegrin Sports Academy and FIEP
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Černá Hora
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14510/18:00103595
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-9940-722-02-9
Klíčová slova česky
učitelé tělesné výchovy; vzdělávání učitelů tělesné výchovy; začínající učitelé
Klíčová slova anglicky
Physical education teacher; Physical education teacher education (PETE); Novice teacher
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 9. 2018 18:17, doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
V originále
The aim of this contribution is the exploration of physical education teacher training from the novice teachers’ point of view. The research sample included twenty novice physical education teachers who graduated Teacher Training in Physical Education from the Faculty of Sports Studies of Masaryk University in Brno. A semi-structured interview was chosen as a research tool. A qualitative data analysis shows that teachers suffer from shortcomings in three main areas: formal framework, content of study and human factor during study. The particular examples from each area will be analysed in detail in the part dealing with results and discussion.
Česky
Cílem příspěvku je rekognoskace vzdělávání učitelů tělesné výchovy tak, jak ji vnímají začínající učitelé v praxi. Výzkumný soubor tvořilo 20 začínajících učitelů tělesné výchovy, kteří absolvovali obor Učitelství tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU v Brně. Za výzkumný nástroj byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní analýzou dat v programu atlas.ti se ukázalo, že učitelé pociťují nedostatky ve čtyřech hlavních oblastech: administrativě, pedagogicko-psychologické přípravě, oborové přípravě a ve svých osobnostních vlastnostech. Konkrétní zástupce jednotlivých oblastí rozebereme blíže ve výsledcích a následně v diskuzi.