C 2018

Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View

JANÍKOVÁ, Marcela

Základní údaje

Originální název

Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View

Název česky

Učitelské vzdělávání pohledem začínajících učitelů tělesné výchovy

Autoři

JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Montenegro, Physical Education in Secondary School Researches – Best Practices – Situation, od s. 79-87, 9 s. Mimo ediční řady, 2018

Nakladatel

Faculty of Sport and Physical Education of University of Montenegro, Montenegrin Sports Academy and FIEP

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Černá Hora

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/18:00103595

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-9940-722-02-9

Klíčová slova česky

učitelé tělesné výchovy; vzdělávání učitelů tělesné výchovy; začínající učitelé

Klíčová slova anglicky

Physical education teacher; Physical education teacher education (PETE); Novice teacher

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 9. 2018 18:17, doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of this contribution is the exploration of physical education teacher training from the novice teachers’ point of view. The research sample included twenty novice physical education teachers who graduated Teacher Training in Physical Education from the Faculty of Sports Studies of Masaryk University in Brno. A semi-structured interview was chosen as a research tool. A qualitative data analysis shows that teachers suffer from shortcomings in three main areas: formal framework, content of study and human factor during study. The particular examples from each area will be analysed in detail in the part dealing with results and discussion.

Česky

Cílem příspěvku je rekognoskace vzdělávání učitelů tělesné výchovy tak, jak ji vnímají začínající učitelé v praxi. Výzkumný soubor tvořilo 20 začínajících učitelů tělesné výchovy, kteří absolvovali obor Učitelství tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU v Brně. Za výzkumný nástroj byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Kvalitativní analýzou dat v programu atlas.ti se ukázalo, že učitelé pociťují nedostatky ve čtyřech hlavních oblastech: administrativě, pedagogicko-psychologické přípravě, oborové přípravě a ve svých osobnostních vlastnostech. Konkrétní zástupce jednotlivých oblastí rozebereme blíže ve výsledcích a následně v diskuzi.